Ce se întâmplă dacă renunţi la fumat la 30 de ani

1 2 jpg jpeg

Fumatul este a doua mare cauz─â a mortalit─â┼úii ├«n lume, ├«ns─â cu toate acestea oamenii renun┼ú─â foarte greu la ┼úig─âri. Acest viciu este asociat cu afec┼úiuni grave ale pl─âm├ónilor, inimii, dar ┼či cu dezvoltarea cancerului.O ┼úigar─â con┼úine peste 2.000 de substan┼úe chimice toxice pentru organism, care favorizeaz─â ├«n timp la dezvoltarea multor afec┼úiuni.

Datele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii arată că 6 milioane de persoane mor anual din cauza afecţiunilor provocate de fumat, între care 5 milioane sunt fumători activi, iar restul sunt pasivi.

La ce riscuri se supun fum─âtorii Fumatul cre┼čte predispozi┼úia organismului de a dezvolta boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, emfizem sau boli pulmonare obstructive comune, cum ar fi bron┼čita, cancerul pulmonar, de esofag, pancreas sau piele. De altfel, ├«n cadrul unui studiu realizat de cercet─âtorii americani, britanici ┼či canadieni, s-a demonstrat c─â un fum─âtor poate pierde p├ón─â la 10 ani din via┼ú─â din cauza acestui viciu. Acela┼či studiu a stabilit c─â persoanele care nu au fumat niciodat─â au mai multe ┼čanse s─â ating─â v├órsta de 80 de ani dec├ót un fum─âtor. ├Äns─â, vestea bun─â este c─â persoanele care se las─â din timp de fumat au ┼čanse s─â c├ó┼čtige cei 10 ani de via┼ú─â. Astfel, persoanele care renun┼ú─â la acest viciu ├«ntre 25-34 de ani, ├«ntre 35-44 de ani ┼či ├«ntre 45-54 de ani, pot recupera 10, 9, respectiv 6 ani de via┼ú─â. Dac─â nici acest lucru nu te convinge s─â renun┼úi la acest viciu, ├«┼úi prezent─âm c├óteva remedii naturiste care s─â te ajute ├«n lupta cu acest viciu!

Această plantă are capacitatea de a diminua din plăcerea obiceiului de a fuma. Consumat în mod regulat, ginsengul inhibă producţia de dopamină, acel neurotransmiţător responsabil pentru starea de bine, care se activează în contact cu nicotina conţinută de ţigări.

├Än ultimii ani, guma de mestecat s-a dovedit a fi foarte util─â ├«n procesul de renun┼úare la fumat, cu condi┼úia ca aceasta s─â nu con┼úin─â zah─âr (nociv─â pentru s─ân─âtatea din┼úilor). Mestecarea gumei este un truc extrem de util, ├«ntruc├ót acest proces ┼úin ocupate gura ┼či mintea.

Valeriana este o plant─â cu efecte sedative, care are ├«ns─â capacitatea de a diminua stresul ┼či anxietatea provocate de renun┼úatul la fumat. Astfel, consumul a 2-3 ce┼čti de infuzie de valerian─â zilnic pot ┼úine sub control dorin┼úa de a fuma. Cel mai bine este s─â le consumi seara, ├«nainte de somn.

Piperul Cayenne este extrem de eficient ├«n dezintoxicarea organismului de substan┼úele nocive din ┼úigar─â. ├Än plus, includerea acestui condiment ├«n alimenta┼úie diminueaz─â pofta de a fuma ┼či stimuleaz─â cur─â┼úarea pl─âm├ónilor.

Cui┼čoarele sunt condimente extrem de s─ân─âtoase ┼či inhib─â pofta de fumat. Tocmai de aceea, se recomand─â ca imediat dup─â fumat s─â se ┼úin─â ├«n gur─â c├óteva cui┼čoare timp de dou─â ore.