Cancerul te poate feri dacă respecţi aceste reguli

1 2 jpg jpeg

Mai puţină sare

Prea mult─â sare ├«n alimenta┼úie are ca efect cre┼čterea tensiunii arteriale, dar ┼či a riscului de ├«mboln─âvire cu cancer la stomac. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â recomand─â reducerea treptat─â a s─ârii din alimenta┼úie ┼či ├«nlocuirea ei cu condimente ┼či plante aromatice: piper negru, boia, ghimbir, busuioc, usturoi sau frunze de dafin.

Ţine post 1-2 zile pe săptămână

Exist─â numeroase studii care sus┼úin o posibil─â leg─âtur─â ├«ntre o alimenta┼úie mult prea bogat─â ├«n carne ro┼čie procesat─â (bacon, ┼čunc─â etc.) ┼či cancerul la stomac, mai ales dac─â acest obicei este ├«nso┼úit ┼či de fumat.

├Än schimb, po┼úi alege ca o zi pe s─âpt─âm├ón─â s─â consumi numai fructe ┼či legume sau s─â ├«nlouie┼čti carnea cu pe┼čtele.

Alege p├óine ┼či orez din f─âin─â integral─â

├Änlocuie┼čte p├óinea alb─â ┼či pastele cu variantele realizate din f─âin─â integral─â pentru un aport s─ân─âtos de fibre. Astfel, fibrele sunt s─â┼úioase ┼či ne ajut─â s─â ne men┼úinem o greutate ideal─â, acestea fiind benefice pentru sistemul digestiv.

┼×tiai c─â...

...specilali┼čtii spun c─â aproape o treime din num─ârul cazurilor de cancer au drept cauze obezitatea, fumatul ┼či lipsa mi┼čc─ârii?

Învinge-ţi pofta de dulce

Obezitatea este unul dintre factorii declan┼čatori ai cancerului. Drept urmare, trebuie doar s─â renun┼úi la caloriile nes─ân─âtoase ┼či s─â le ├«nlocuie┼čti cu unele s─ân─âtoase, cum ar fi cele con┼úinute de morcovii, de exemplu.

├Än cazul ├«n care ai poft─â de ceva dulce, opteaz─â pentru ciocolat─â neagr─â, s─ân─âtoas─â ┼či s─ârac─â ├«n calorii. Doar un cubule┼ú de ciocolat─â neagr─â ├«┼úi va satisface pofta de dulce pentru mai pu┼úin de 100 de calorii.

Lupt─â cu sedentarismul

Activitatea fizic─â regulat─â - aici intr─â chiar ┼či cur─â┼úenia casei, ca activitate - poate reduce semnificativ riscul de cancer (├«n special, cancerul de stomac ┼či cel mamar), deoarece mi┼čcarea ajut─â la men┼úinerea s─ân─âtoas─â a nivelurilor de hormoni.