Cafeaua în exces poate duce la dereglări tiroidiene

1 2 jpg jpeg

Prea multă cafeină

Majoritatea dintre noi ne începem ziua cu o ceaşcă de cafea, acesta nefiind un obicei prost în sine. Problemele apar, totuşi, atunci când consumul de cofeină devine exagerat.

Soluţia? 1-2 ceşti de cafea zilnic sunt mai mult decât suficiente. Înlocuieşte restul de cofeină cu mai multă apă şi sucuri naturale din fructe.

Obişnuinţa de a fuma

Ţigările şi fumul de ţigară conţin substanţe toxice nocive, care pot provoca probleme grave la nivelul glandei tiroide. În plus, la fumători, afecţiunile tiroidei sunt mai greu de tratat decât în cazul nefumătorilor.

Îţi recomandăm, aşadar, să renunţi la acest obicei şi să eviţi pe cât posibil contactul cu fumul de ţigară.

Lipsa mişcării fizice

Stilul de viaţă modern este caracterizat în mare parte de sedentarism şi de lipsa activităţii fizice, care pot determina modificări la nivelul tiroidei, cum ar fi hipotiroidismul.

Soluţia? Cel puţin 30 de minute de mişcare zilnic. Evită, de asemenea, să stai prea mult timp aşezat pe scaunul de la birou - fă o pauză de 10 minute la interval de o oră.

Consumul excesiv de alcool

Alcoolul afectează funcţiile tiroidei şi poate duce la tulburări grave, cum ar fi hipotiroidismul. Îţi recomandăm astfel să consumi băuturi alcoolice cu moderaţie.

Te stresezi foarte mult

Sistemul endocrin este extrem de sensibil la stresul fizic şi cel emoţional. Atunci când acestea din urmă se combină, pot rezulta modificări ale glandei tiroide.

Soluţia? Învaţă să controlezi stresul prin tehnici de relaxare sau prin activităţi fizice care să-ţi facă plăcere - plimbări în natură, drumeţii, jogging etc.

Mănânci prea puţine alimente cu iod

Deficitul de iod al organismului poate fi direct responsabil pentru problemele glandei tiroide şi în special hipotiroidismul. Într-adevăr, glanda tiroidă are nevoie de iod pentru a produce hormoni.

Soluţia? Creşte aportul de iod printr-o dietă care să cuprindă următoarele alimente: sare de mare, peşte şi fructe de mare, fasole albă, alge marine, usturoi şi ceapă, produse lactate (iaurt, lapte şi brânză).