5 trucuri pentru o vedere mai bun─â. VIDEO

1 2 jpg jpeg

1. Trucuri pentru o vedere mai bun─â - exerci┼úii u┼čoare pentru relaxarea ochilor

├Äncearc─â urm─âtorul truc pentru a reduce simptomele suprasolicit─ârii ┼či oboselii ochilor. Freac─â palmele una de cealalt─â p├ón─â apare senza┼úia de c─âldur─â, dup─â care pune-le pe ochi, f─âr─â a provoca o presiune, ┼či nu l─âsa s─â p─âtrund─â lumina.

Stai cu ochii ├«nchi┼či c├óteva minute, timp ├«n care ei se pot relaxa. Un alt exerci┼úiu care ajut─â la relaxarea ochilor: timp de c├óteva secunde concentreaz─â-te asupra unui obiect care se afl─â la distan┼ú─â (├«n jur de un metru ┼či jum─âtate), apoi focuseaz─â-┼úi privirea asupra unui obiect care se afl─â aprope de tine. Po┼úi ├«ncerca acest exerci┼úii or de c├óte ori ai pu┼úin timp la dispozi┼úie.

2. Trucuri pentru o vedere mai bun─â - clipe┼čte de c├óte ori sim┼úi nevoia

Clipind des este cel mai simplu ┼či cel mai eficient mod de a preveni oboseala ocular─â, dar ┼či de a p─âstra vederea ager─â. Studiile ├«n domeniu au ar─âtat c─â persoanele care folosesc ├«n mod constant calculatorul au tendin┼úa de a clipi mai pu┼úin, ceea ce duce la apari┼úia oboselii oculare, dar ┼či altor probleme de vedere.

Pentru a preveni toate aceste nepl─âceri, speciali┼čtii recomand─â ca persoanele, ├«n special cele care folosesc calculatorul, s─â clipeasc─â o dat─â la 3-4 secunde.

3. ,,PauzeleÔÇŁ aduc beneficii vederii

Riscul de apari┼úie a problemelor de vedere este cu at├ót mai mare cu c├ót persoana care lucreaz─â timp de 7-8 ore pe zi la calculator nu obi┼čnuie┼čte s─â fac─â pauze.

Tocmai de aceea, speciali┼čtii recomand─â c├óte o pauz─â de c├óteva secunde la fiecare or─â. Pentru 5-10 secunde persoana ├«┼či poate focusa privirea ├«n alt─â parte dec├ót ecranul calculatorului. Aceast─â tehnic─â ajut─â la prevenirea oboselii oculare, dar ajut─â ┼či la ├«mbun─ât─â┼úirea focaliz─ârii obiectelor ├«ndep─ârtate.

4. Trucuri pentru o vedere mai bună - apa revigorează ochii obosiţi

Apa este cea mai simpl─â ┼či ieftin─â solu┼úie la care po┼úi apela pentru a ameliora senza┼úia de tensiune ┼či de oboseal─â de la nivelul ochilor. ├Än astfel de momente, mergi la baie ┼či spal─â-te pe ochi cu ap─â rece.

Acest truc este de mare ajutor at├ót ├«n cazul ochilor obosi┼úi, c├ót ┼či ├«n cazul irita┼úiilor care se manifest─â prin m├ónc─ârimi sau usturimi.

5. Pentru mai mult─â flexibilitate ocular─â

Pentru a cre┼čte flexibilitatea ocular─â ├«┼úi propunem urm─âtorul exerci┼úiu: stai comod ┼či imagineaz─â-┼úi cifra opt de dimensiuni mari la c├ó┼úiva metri distan┼ú─â de tine. Cu ajutorul privirii desenez─â conturul cifrei de 3-4 ori. Treptat, ├«ncearc─â s─â apropii cu privirea ┼či mai mult cifra de tine. Exerci┼úiul nu este indicat pentru momentele ├«n care resim┼úi senza┼úia de oboseal─â ocular─â.