Stiai ca exista multe reguli de alimentatie, pe care este indicat sa le urmezi, daca vrei sa fii protejat de numeroase afectiuni? Afla ce inseamna echilibru cand vine vorba despre mancare.

Nici prea putine fructe, dar nici prea multe

De ce sa iei suplimente alimentare cand poti sa consumi fructe si legume din plin? Nutritionistii recomanda cel putin 2 portii pe zi (mancatul verdeturilor, legumelor si fructelor trebuie sa devina un obicei zilnic, atat pentru adulti, cat si pentru cei mici). Mai exact, copiii intre 6-12 ani trebuie sa consume cel putin 200 g de legume si 150 g de fructe pe zi, iar adultii de 2 ori mai mult. Beneficiile pe care le aduc organismului sunt substantiale.

Pe langa faptul ca au foarte multe vitamine si minerale (necesare bunei functionari a organismului), legumele si fructele contin fibre necesare digestiei (de asemenea, daca esti la dieta acestea iti ofera senzatia de satietate si energie). Si calitatile lor nutritionale nu se opresc aici! Cercetarorii americani sunt de parere ca substantele din fructe si legume cresc rezistenta organismului in fata bolilor, detoxifica organismul, fac pielea mai elastica si o protejeaza de aparitia ridurilor si a cosurilor, iar antioxidantii reduc cu mult riscul de cancer.

Asadar, poti incepe chiar de la micul dejun! De exemplu, bea un pahar de suc de fructe preparat in casa sau poti manca o salata de fructe. Daca iti place sa mananci sandwich-uri, serveste-le cu bucatele crocante de castravete, ardei gras sau cu cateva feliute de rosii. La pranz, salatele si garniturile de legume nu trebuie sa-ti lipseasca. La fel si la cina – o supa de legume este ideala.

De ce sa mizeci pe alimente bogate in calciu

Lactatele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Acestea contin calciu, un mineral care sustine sistemul osos, prevenind fracturile (la adulti doza recomandata este de 1000 mg/zi, echivalentul a 3 portii de lactate). Femeile care au intrat la menopauza sunt mai predispuse la osteoporoza din cauza dezechilibrelor hormonale care apar din diferite motive in organism. De aceea, ele trebuie sa consume din plin iaurt, branza sau lapte proaspat; este de preferat sa consumi portia cea mai consistenta in prima parte a zilei, deoarece calciul este mai bine absorbit in procesul de digestie. Si inca ceva! Nutritionistii sustin ca laptele proaspat si iaurtul degresat este un adevarat aliat in curele de slabire.

Reguli de alimentatie – nu manca pe fuga

De cate ori nu ai incercat sa economisesti din timpul tau, servind masa in fata calculatorului sau vorbind la telefon? Ei bine, trebuie sa stii ca mancatul in graba ingreuneaza digestia. In plus, este nerecomandat sa iei masa in fata televizorului sau a calculatorului, deoarece esti tentat sa mananci mai mult decat atunci cand iei masa in familie.

La masa, cu masura in toate

Fireste, cu totii suntem tentati sa ne mai rasfatam mancand o prajitura, biscuiti sau inghetata. Dar ce ne facem atunci cand aceste gustari devin prea dese? Le poti inlocui cu fructe uscate, alune de padure si migdale. Daca-ti plac, morcovii crocanti pot fi si ei o gustare perfecta dupa cina. Nutritionistii mai spun ca senzatia de foame mai poate fi diminuata, band un pahar cu apa. In plus, setea poate fi confundata usor de creier cu cea de foame; cei doi centri cerebrali sunt foarte apropiati. De aceea, inainte de a fi tentata sa mananci in plus e indicat sa bei un pahar cu apa.

Citeste mai multe despre reguli de alimentatie:

6 motive pentru care ouale nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie

Planul saptamanal de eliminare a zaharului din alimentatie