Nevoile organismului se modifică pe durata vieţii, de aceea este important să ştim cum putem ajuta corpul pe măsură ce înaintăm în vârstă, astfel încât să facă faţă provocărilor pe care acest proces le presupune. Puţină grijă în privinţa dietei şi dacă este nevoie, compensarea deficitelor cu suplimente alimentare te ajută să menţii organismul într-o stare optimă.

 

Calciu. Pentru că odată cu înaintarea în vârstă pierzi mai multe minerale din organism decât asimiliezi, se poate ajunge la situaţia în care deficitul de calciu generează osteoporoză. Cele mai expuse sunt femeile care au intrat deja la menopauză.

Calciul nu este necesar organismului doar pentru a menţine sănătatea oaselor, ci şi pentru buna funcţionare a muşchilor, nervilor, celulelor şi vaselor de sânge. Dacă organismul nu primeşte suficient calciu, atunci îl „scoate” din oase pentru a-l folosi în aceste procese ale organismului. Ţine cont şi de faptul că femeile care au împlinit 50 de ani şi bărbaţii cu vârsta peste 70 de ani ar trebui să aibă un aport de calciu cu 20% mai mare decât adulţii activi. Laptele, iaurtul, brânza, sunt surse naturale ideale.

Vitamina B12. Este importantă în organism pentru contribuţia la fabricarea celulelor sanguine şi nervoase. Un procent de până la 30% dintre persoanele în vârstă ajung să sufere de o formă de gastrită care face dificilă aborbţia nutrienţilor din mâncare, iar unele medicamente pe care le poţi lua pentru afecţiuni cronice, pot avea acelaşi efect. Suplimentele, băuturile care conţin vitaminele din complexul B şi cerealele pentru micul-dejun sunt utile în aceste contexte.

Vitamina D. Corpul tău are nevoie de vitamin D pentru a absorbi calciul, deci este important sa o administrezi împreună cu acest mineral pentru a preveni osteoporoza. Vitamina D ajută muşchii, nervii şi sistemul imunitar să funcţioneze corect. Cei mai mulţi oameni îşi iau apotul de vitamina D din expunerea la lumina solară. Dar, în cazul vârstnicilor, capacitatea corpului de a sintetiza vitamina D în prezenta soarelui, scade. Iar aportul din alimente precum din peştele gras au sardine, nu este suficient.  

Magneziul. Îţi ajută organismul în privinţa proteinelor şi formării oaselor, păstrând nivelul de zahăr din sânge la un nivel stabil. Se poate obţine din surse naturale precum nucile, semniţele şi salatele, însă vârstinici tind să nu consume aceste alimente atât de des pe cât ar fi necesar.

Probioticele. Aceste bacterii prietenoase sunt bune pentru sănătatea sistemului digestiv. Le obţii din alimente fermentate precum iaurturile sau din suplimente alimentare. Sunt de mare ajutor în situaţii precum diareea sau sindromul de colon iritabil, oferind protecţie şi împotriva alergiilor. Probioticele sunt sigure pentru administrare dacă nu suferi de boli care le interzic şi dacă nu ai un sistem imunitar slăbit.