Tot ceea ce mâncâm are un impact asupra sănătăţii noastre, însă ştiai că şi ora la care mâncăm are importanţă deosebită? Află în ce momente ale zilei poţi mânca alimentele preferate, astfel încât să nu te îngraşi şi să ai parte de beneficii maxime asupra sănătăţii.

Ciocolata neagră, la micul dejun

Cel mai bun moment al zilei pentru a mânca delicioasa ciocolată este micul dejun. Îţi va da energie pentru întreaga zi şi este şi o sursă importantă de antioxidanţi. Cel mai nepotrivit moment să o mănânci este seara, pentru că organismul va transforma ciocolata în depozite de grăsime.

Carnea, la prânz

Preparatele din carne ar trebui să fie consumate la masa de prânz. Proteinele şi fierul care se găsesc în carne combat oboseala şi îţi dau energie. În schimb nu trebuie să mănânci carne seara, pentru că se digeră greu (în aproximativ 5 ore) şi îţi poate fi greu să adormi.

Nucile, niciodată seara

Dacă îţi plac nucile, este de preferat să le mănânci la mijlocul zilei. Sunt o sursă importantă de acizi graşi Omega 3, îmbunătăţind circulaţia sângelui. De asemenea, aceste fructe oleaginoase te umplu de energie şi reglează tensiunea. Nu este indicat să le mănânci seara, pentru că sunt bogate în calorii şi pot favoriza acumularea de kilograme nedorite. Alte frcute care nu trebuie consumate la masa de seară sunt merele, fiindcă îţi pot crea disconfort, din cauza acizilor care intră în compoziţia lor.

Portocalele, ideale ca gustare

Pentru gustările dintre mese poţi alege întotdeauna portocalele, pentru că sunt o sursă bună de vitamina C, accelerează metabolismul şi au efect tonifiant. Nu le consuma niciodată pe stomacul gol, căci cresc aciditatea şi pot să îţi provoace arsuri. Porocalele nu sunt potrivite pentru micul dejun.

Pastele, potrvite pentru prânz

În ceea ce priveşte pastele acestea se consumă la masa de prânz, pentru că menţin senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Nu trebuie să le mănânci la cină, pentru că sunt bogate în calorii.

Zahărul

Caloriile conţinute de zahăr se ard mai repede dacă îndulcitorul este consumat dimineaţa. Dacă îl mănânci la cină, poate duce la acumularea de kilograme şi la îngreunarea digestiei.