Poziţii de somn pentru gravide

1 2 jpg jpeg

Deşi în primele luni de sarcină, gravida experimentează o stare de somnolenţă plăcută, iar somnul o pregăteşte şi întăreşte pentru perioada care va urma, problemele de odihnă apar începând cu al doilea trimestru de sarcină, când burtica mamei se măreşte considerabil, iar poziţiile de somn sunt mai greu de intuit.

Totodată, pe lângă poziţiile de somn incomode, organismul trece prin schimbări importante, care îşi vor pune amprenta asupra calităţii somnului: nevoia de a merge mai des la baie (şi în timpul nopţii, dureri de spate accentuate datorate creşterii în kilograme, arsuri la stomac şi constipaţie, dificultăţi de respiraţie şi puls ridicat sau stări emoţionale schimbătoare provocate de modificările hormonale.

Iată, aşadar, care sunt cele mai bune şi corecte poziţii de somn pentru gravide!

Poziţii de somn pentru gravide: pe o parte

Medicii recomandă ca în primele luni de sarcină să te obişnuieşti să dormi pe o parte, de preferat pe partea stângă. Dormitul pe partea stânga va creşte volumul de sânge şi nutrienţi care ajunge la placentă şi implicit la bebeluş. Ţine-ţi picioarele îndoite de la genunchi şi o pernă între picioare pentru un confort sporit.

În cazul în care te doare spatele, poziţionează o pernă şi sub abdomen, iar în caz de arsuri gastrice, ridică-ţi partea superioară a corpului tot cu ajutorul pernelor.

Poziţii de somn pentru gravide: evită să dormi pe spate

Ajunse în al doilea trimestru de sarcină, femeile se simt de obicei cel mai bine: stările de greaţă, urinarea frecventă şi insomniile scad în intensitate, iar nivelul de energie creşte şi el.

Totuşi, evită să dormi pe spate, cu faţa în sus, deoarece uterul va exercita o presiune suplimentară asupra coloanei vertebrale şi te vei alege cu dureri de spate.

În plus, din cauza acesti presiuni, te poţi confrunta cu probleme digestive, hemoroizi şi chiar tensiune.

Încearcă să menţii poziţia de dormit pe partea stângă, cu genunchii îndoiţi, cu o pernă între genunchi, sub burtică şi la spate. Sau poţi apela la o pernă specială pentru gravide, în formă de L sau S, care se poate poziţiona simultan sub cap, burtică şi între genunchi.