Cum ne revenim dup─â na┼čtere! At├ót dup─â cezarian─â c├ót ┼či dup─â cea natural─â

1 2 jpg jpeg

Medicii explic─â de fapt care sunt pa┼čii prin care po┼úi s─â fii din nou ├«ntr-o form─â de invidiat.

ÔÇťCam la un an dup─â na┼čtere ne a┼čtept─âm s─â revenim la forma de dinainte de na┼čtere. nu este bine s─â avem a┼čtept─âri prea crescute ┼či s─â ne g├óndim c─â ├«n dou─â luni va fi cum era ├«nainte. Revenirea se face treptat. Depinde ┼či de kilogramele acumulate ├«n timpul sarcinii. Dac─â femeile al─âpteaz─â atunci revenirea este mai rapid─â, ├«ns─â trebuie s─â ┼úinem cont c─â revenirea la forma maxim─â nu ├«nseamn─â s─â ne ├«nfometam. Avem nevoie de o diet─â echilibrat─â care s─â asigure at├ót mamei ┼či c├ót copilului vitaminele necesare. Nu este important cum na┼čtem prin cezarian─â sau naturalÔÇŁ a spus Ruxandra Plesea, medic nutri┼úionist, la Antena 1.

ÔÇťDac─â sarcina este una s─ân─âtoas─â ┼či avem acordul medicului putem ├«ncepe din timpul sarcinii cu exerci┼úii u┼čoare sau dac─â am f─âcut ┼či ├«nainte atunci putem continua. ├Än cazul doamnelor care nasc prin cezarian─â poate este nevoie de p├ón─â la 6 luni perioad─â de repaos, cele care nasc natural pot ├«ncepe exerci┼úiile u┼čoare dup─â 3 s─âpt─âm├óni. C├ónd avem o na┼čtere prin cezarian─â programul de refacere post natal─â ├«nseamn─â o mai mare aten┼úie la musculatura abdominal─â ┼či o reechilibrare a posturii. C├ónd na┼čtem natural putem ├«ncepe cu antrenamente de tonifiere la saltea, cu greut─â┼úi ┼či apoi antrenamente cardioÔÇŁ a explicat Cori Gr─âmescu, coach de nutri┼úie.

Trebuie s─â ┼čtii, totu┼či, c─â recuperarea dup─â na┼čterea pe cale natural─â este, ├«n general, mai rapid─â dec├ót cea prin cezarian─â.

Sl─âbe┼čti ├«n timpul alapt─ârii?

Al─âptarea ajut─â, mai ales ├«n primele luni de la na┼čtere. Femeile care alapteaz─â ard calorii, astfel c─â este posibil s─â sl─âbeasc─â mai repede ┼či cu mai pu┼úin efort dec├ót cele care nu alapteaz─â.

Gr─âsimea acumulat─â pe timpul sarcinii ├«ncepe procesul de ardere, mai ales dac─â alaptezi ┼či faci pu┼úin─â mi┼čcare. Este nevoie de c├óteva s─âpt─âm├óni bune pentru ca rezultatele s─â fie vizibile. Al─âptarea arde aproximativ 500 de calorii pe zi, deci poate ajuta, ├«ns─â nu face minuni pentru siluet─â. Totu┼či, cu c├ót al─âptezi mai mult timp, cu at├ót arzi mai multe calorii, mai ales c─â abia dup─â 4-6 luni, organismul se reseteaz─â dup─â aceast─â nou─â rat─â metabolic─â.

F─â mi┼čcare al─âturi de micu┼úul t─âu

├Än primele luni de dup─â na┼čtere este greu s─â g─âse┼čti timp pentru a face sport. Dac─â vrei totu┼či s─â fii ├«n form─â, po┼úi s─â apelezi la accesoriile pentru copii care ├«┼úi permit s─â-l iei pe micu┼ú cu tine ├«n parc, la alergat sau pe biciclet─â. Mai mult dec├ót at├ót, bebelu┼čul t─âu poate juca rolul greut─â┼úilor pe care le ridici pentru a-┼úi tonifia bra┼úele. Fii inventiv─â f─âr─â a-l pune ├«n pericol ├«n vreun fel pe micu┼ú.

Efortul fizic moderat este indicat pentru o m─âmic─â care vrea s─â sl─âbeasc─â. Fie c─â este vorba despre o plimbare mai rapid─â ├«n jurul blocului sau ├«n parc, ori de anumite cursuri de yoga sau aerobic dedicate proaspetelor m─âmici, efortul fizic tonific─â mu┼čchii abdomenului ┼či arde calorii.

Asigur─â-te c─â organismul t─âu este preg─âtit, ├«nainte de a ├«ncepe antrenamente fizice regulate. Speciali┼čtii recomand─â s─â a┼čtep┼úi ├«n jur de 6 s─âpt─âm├óni p├ón─â s─â ├«ncepi exercitiile fizice.