Cele mai întâlnite mituri despre alimentaţia gravidelor

1 2 jpg jpeg

Alimentaţia nesănătoasă înainte de a rămâne gravidă afectează fătul

Cu siguranţă ai auzit că dacă nu ai un regim alimentar sănătos înainte sa rămâi insarcinată, este prea târziu să te apuci să mânâci sănătos pe perioada sarcinii, pentru că răul a fost făcut dejà.

Este greşit, căci niciodată nu este târziu să te apuci să consumi alimente sănătoase pe timpul sarcinii. Este important să nu exagerezi cu consumul de cafea.

Alunele, interzise în timpul sarcinii

Se spune că alunele şi nucile nu trebuie să fie consumate de către femeile însărcinate, pentru că ar putea duce la apariţia unor alergii alimentare la copil.

Din contră, o cercetare recentă efectuată în Danemarca a evidenţiat că femeile gravide care au consumat alune şi nuci pe durata sarcinii au făcut un bine copiilor, fiindcă aceştia au fost mai puţin predispuşi la astm şi alergii, faţă de cei ai căror mame nu au mâncat alune în sarcină.

Trebuie sa mănânci cât pentru doi

Este un mit, căci este normal să mănânci 2.000 de calorii pe zi, în primele 6 luni de sarcină, potrivit medicilor americani de la Clinica Mayo. Acest lucru se schimbă în ultimele 3 luni, când este nevoie de 2.300 de calorii, zilnic.

Arsurile stomacale, indicii despre aspectul bebeluşului

Femeilor care au arsuri gastrice în primul trimestru de sarcină li se poate spune că vor naşte un bebeluş cu mult păr. Acesta este însă un mit, căci arsurile sunt normale pe timpul sarcinii, pentru că digestia gravidei se schimbă. Mai mult, uterul creşte şi apasă pe stomac, cauzând acest disconfort gravidei.