Ce alimente este bine să consumi în sarcină

1 2 jpg jpeg

Multe gravide consideră că pe perioada celor nouă luni de sarcină trebuie să consume alimente cât pentru doi, dar acest lucru nu este adevărat. Important este să alegi alimente de bună calitate şi nu neapărat într-o cantitate mai mare faţă de ce obişnuiai să mănânci înainte de sarcină.

De aceea trebuie să te asiguri că alimentele pe care le consumi în sarcină asigură necesarul nutriţional al tău şi al bebeluşului, iar recomandarea specialiştilor Nutricia pentru viitoarele mămici este de a sta departe de o dietă abundentă, dar de proastă calitate.

Bine este să ai o dietă echilibrată în sarcină, astfel încât să asiguri organismului tău toţi nutrienţii necesari dezvoltării fătului. Alimentaţia din timpul perioadei de sarcină trebuie să conţină:

- calciu pentru dezvoltarea bebeluşului. Nu uita să consumi cât mai multe produse lactate;

- proteine necesare pentru dezvoltarea celulelor din corpul fătului. Pentru că ai nevoie de un număr crescut de proteine, trebuie să te asiguri că le iei pe acestea atât din alimentele de origine vegetală, cât şi cele de origine animală. Astfel, trebuie să te asiguri că incluzi în dieta ta alimente precum ou, brânză, lapte, dar şi preparate din pui, curcan sau peşte;

- acid folic - pe care îl găseşti în spanac, roşii, pâine;

- vitamine, nelipsite dintr-un regim de viaţă sănătos, pentru care trebuie să consumi cât mai multe legume şi fructe;

- fier - nutriment care întăreşte organismul gravidei şi care este esenţial pentru dezvoltarea fătului. Doza zilnică de fier o poţi găsi în diferite tipuri de carne, în ficatul de pasăre, dar şi în legumele verzi;

- oligoelemente - pe care le poţi găsi în peşte, în special în ton şi somon;

- glucide - nutriment ce trebuie să se regăsească şi în dieta de după sarcină, pe care trebuie să le iei din cereale integrale, orez, fructe şi legume şi mai puţin din dulciuri rafinate;

- fibre care pot ajuta la prevenirea problemelor tranzitului intestinal

De asemenea, pe perioada dietei pe care o vei respecta în săptămânile de sarcină, trebuie să oferi o atenţie specială hidratării. Este foarte important să consumi cel puţin doi litri de apă pe zi, dar poţi adăuga în alimentaţia ta şi sucul de fructe sau legume 100% natural, dar şi laptele.

Evită în această perioadă băuturile carbogazoase care pot cauza balonare şi disconfort abdominal. De asemenea, este strict interzis consumul de alcool şi cofeină pe perioada de sarcină, pentru că acestea pot dăuna grav sănătăţii viitorului tău copil.

Mai multe informaţii despre sarcină, alimentaţia din timpul celor nouă, dar şi despre perioada de după naştere poţi să descoperi online pe pagina Clubului Nutricia.