Cât ai „voie” să te îngraşi în sarcină

1 2 jpg jpeg

În primul trimestru al sarcinii, femeile iau foarte puţin în greutate. Unele gravide chiar slăbesc, din cauza vărsăturilor sau a unei sarcini toxice. În cel de–al doilea trimestru încep să se îngraşe mai mult.

Cele mai multe kilograme se acumulează după cea de-a 20-a săptămână de sarcină. Creşterea în greutate depinde şi de indicele de masă corporală (IMC), de aceea variază de la o femeie la alta.

Creşterea în greutate în funcţie de IMC:

- mai mic de 18,5 : între 13 şi 18 kg - între 18,5 şi 24,9 : între 11 şi 16 kg - între 25 şi 29,9: între 7 şi 11 kg - mai mare de 30 : între 5 şi 9 kg

Mai poţi citi şi:

- Cum se modifică sânii în sarcină

- Cum combaţi greţurile în sarcină

- Care sunt riscurile colului deschis în sarcină

Mănânci sau nu cât pentru doi?

De obicei, pofta de mâncare a gravidelor este mai mare decât înainte. Este normal, spun medicii, pentru că hormonii de sarcină duc şi la creşterea apetitului. Trebuie doar ca gravidele cu un apetit ridicat să nu facă excese alimentare. Totodată, nu este indicat ca o gravidă să mănânce cât pentru două persoane. Importantă este o alimentaţie echilibrată, din care să nu lipsească peştele, fructele, legumele şi lactatele.

Câte calorii pe zi?

Specialiştii americani de la Clinica Mayo spun că este recomandat ca o femeie însărcinată să consume 2000 de calorii pe zi, în primele 6 luni de sarcină. Acest lucru se schimbă în ultimele 3 luni, când este nevoie de 2.300 de calorii, zilnic.

Gravidele supraponderale pot avea complicaţii

O femeie supraponderală care a rămas însărcinată nu trebuie, în niciun caz, să ţină dietă, căci pune în pericol sarcina şi sănătatea. Acestea trebuie atent supravegheate de medic şi să aibă grijă să mănânce sănătos, căci riscă să dezvolte diabet gestaţional.

Totodată, sunt mai predispuse să nască prin cezariană. Şi gravidele subponderale au nevoie de o supraveghere mai atentă a sarcinii. Trebuie să aibă grijă să se hrănească variat şi să aibă 4-5 mese regulate pe zi. În cazul femeilor supbonderale, există riscul să nască prematur.

Sfatul Click!Sănătate: Este indicat ca gravidele să consume mâncăruri cu un conţinut redus de grăsimi, să evite alimentele sărate (pentru a evita retenţia de apă). Totodată, sunt indicate şi exerciţiile fizice uşoare, dar şi înotul.

Ştiai că…

….O parte din kilograme le acumulate în sarcină, aproximativ 2 kg, ajută la formarea unei rezerve de grăsime care va fi utilizată în perioada alăptării?

Unde se distribuie kilogramele

Bebeluş: 3- 3,5 kg

Depozit de grăsime şi nutrienţi: 2,5-4 kg

Uter: 1 kg

Lichid maternal în ţesuturi şi sânge - 2,5 kg

Sâni- 700 g-1 kg

Lichid amniotic - 1 kg

Placenta - 700 g