10 sfaturi pentru a evita durerile de spate în sarcină

1 2 jpg jpeg

Adopt─â o postur─â corect─â

Dac─â-┼úi sco┼úi burta ├«nainte, s─â nu crezi c─â, astfel, coloana ta nu trebuie s─â mai lucreze! Stai cu spatele drept ┼či c├ónd mergi, ┼či c├ónd stai a┼čezat─â. C├ónd stai pe un scaun, ├«┼úi po┼úi sprijini picioarele de un taburet. ├Ändoaie genunchii

C├ónd te apleci s─â ridici un obiect ├«ndoaie genunchii ┼či ┼úine spatele drept. ├Än nici un caz nu ┼úii picioarele drepte ┼či te apleci ├«n fa┼ú─â, cu toat─â greutatea bur┼úii. C├ónd te ridici, te ├«mpingi ├«n picioare. Astfel, nu se pune presiune pe zona lombar─â, care e foarte solicitat─â ├«n aceste luni.

Durerile cervicale, dorsale sau lombare, care apar ├«n aceast─â perioad─â pot avea leg─âtur─â ┼či cu ridicarea din pat diminea┼úa. Ca s─â te dai jos din pat ├«n cea mai sigur─â ┼či mai delicat─â manier─â posibil─â, tot ce trebuie s─â faci este s─â te sprijini pe unul dintre coate ┼či s─â te ridici, apoi, folosind for┼úa bra┼úelor. La fel, atunci c├ónd te ├«ntinzi ├«n pat, mai ├«nt├ói te a┼čezi, apoi te la┼či u┼čor pe spate, ridic├ónd ├«n acela┼či timp picioarele ┼či baz├óndu-te tot pe for┼úa bra┼úelor.

Chiar dac─â e┼čti ├«nnebunit─â dup─â tocuri, uit─â-le pentru o perioad─â. Av├ónd ├«n vedere c─â, ├«n perioada sarcinii, centrul de greutate se schimb─â, chiar ┼či un toc de 3-4 cm poate s─â-┼úi ├«ncline bazinul ├«n fa┼ú─â, accentu├óndu-┼úi, astfel, curbura coloanei ├«n zona lombar─â. Opteaz─â pentru ├«nc─âl┼ú─âminte cu talp─â plat─â!

Ca regul─â de baz─â, coloana ta nu trebuie s─â fac─â nici un fel de efort, ├«n nicio pozi┼úie. Pentru a evita durerea cervical─â, plaseaz─â-┼úi o pern─â mic─â ┼či moale sub g├ót. Pentru a evita durerile lombare, ├«┼úi po┼úi pune o pern─â mare ├«ntre genunchi (├«┼úi aliniaz─â coloana cu restul corpului).

Secretul unui spate ├«n deplin─â stare de s─ân─âtate sunt mu┼čchii lucra┼úi. Dac─â nu ai contraindica┼úii, uit─â de sedentarism ┼či f─â mi┼čcare! Cea mai mare parte a durerilor de spate, fie c─â sunt musculare, de ligamente sau articulare, sunt date de lipsa de mi┼čcare.

Dac─â e┼čti predispus─â la dureri de spate, limiteaz─â mersul cu ma┼čina. Dac─â ai ├«n plan c─âl─âtorii pe distan┼úe lungi, programeaz─â-┼úi pauze de relaxare pe traseu, astfel ├«nc├ót coloana s─â nu sufere. ├Än timpul opririlor, ├«ntinde-te c├ót po┼úi.

Exist─â centuri special dedicate gravidelor, care sus┼úin zona pelvian─â ┼či lombar─â. Trebuie ├«ns─â s─â ceri sfatul medicului t─âu sau a moa┼čtei, pentru c─â sunt mul┼úi cei care nu aprob─â purtarea acesteia ┼či prefer─â s─â recomande mai degrab─â mi┼čcarea de intensitate medie pentru ├«nt─ârirea musculaturii spatelui.

Pentru detensionarea coloanei vertebrale se recomandă practicarea înotului.

Vania Limban, moa┼č─â Independent─â, Active Center Wellness Manager

Durerile de spate din sarcin─â apar din cauza deplas─ârii centrului de greutate ├«nainte ┼či ├«n jos, ca urmare a modific─ârilor generate de sarcin─â la nivelul abdomenului, ceea ce va produce: schimbarea echlibrului corpului, inclinarea truchiului spre inapoi ┼či accentuarea lordozei lombare.

Durerile de spate duc la aparitia unui discomfort care poate fi atenuat prin practicarea, sub îndrumarea unui kinetoterapeut, a unor exerciţii de gimnastică prenatală, folosind bastoane, mingi medicinale, saltele, benzi elastice.

Care postur─â e cea mai bun─â la na┼čtere? Cele mai bune posturi la na┼čtere sunt cele gravita┼úionale: ├«n picioare, sez├ónd pe scaun, pe mingea de travaliu. Nu sunt recomandate pozi┼úiile ├«ntins pe spate, deoarece solicitarea spatelui este maxim─â, iar unghiul ├«n care se pozi┼úioneaz─â copilul pentru na┼čtere, ca ┼či ├«nclinarea spre ├«n fa┼ú─â a pelvisului, fac ca aceste travalii s─â fie mult mai dureroase ┼či mai lungi, exist├ónd ┼či pericolul ca f─âtul s─â nu fie bine oxigenat, din cauza sindromului de ven─â cav─â (generat de compresia venei cave).