A┼ča ┼úii sub control greutatea la menopauz─â!

1 femeie menopauza jpg jpeg

Menopauza aduce multe schimb─âri fiziologice, inclusiv cre┼čterea ├«n greutate. Iar fluctua┼úiile hormonale sunt principala cauz─â a rotunjurii formelor femeii aflate ├«n aceast─â perioad─â. Exist─â unele m─âsuri prin care po┼úi controla greutatea la menopauz─â.

Cele mai multe femei ├«ncep s─â descopere schimb─ârile legate de greutate ├«ntre 45-50 de ani, adic─â la perimenopauz─â, acea etap─â premerg─âtoare menopauzei, care continu─â apoi ┼či la menopauz─â, c├ónd ovula┼úia ┼či menstrua┼úia au disp─ârut complet. La tinere┼úe, reprezentantele sexului frumos adun─â gr─âsime pe ┼čolduri ┼či coapse, ├«n timp ce, dup─â 40 ┼či ceva de ani, ÔÇ×col─âceiiÔÇť apar mai ales pe abdomen. Iar aceast─â gr─âsime din talie este nu numai inestetic─â, ci ┼či periculoas─â, cresc├ónd riscul declan┼č─ârii problemelor cardiovasculare.  

Alimenta┼úia ┼či sportul

├Än primul r├ónd, e bine s─â afli c─â nu exist─â minuni care s─â se ├«nt├ómple peste noapte. Pentru a ┼úine ├«n fr├óu acumularea de kilograme, trebuie s─â-┼úi schimbi stilul de via┼ú─â pe termen lung. Antrenamentul de for┼ú─â este recomandat femeilor aflate la menopauz─â din simplul motiv c─â, la aceast─â v├órst─â, se pierde mas─â muscular─â, iar procesul poate fi reversat doar prin exerci┼úii care s─â-┼úi dezvolte musculatura. De ce avem nevoie de mu┼čchi? Deoarece ei cresc cantitatea de energie de care corpul are nevoie pentru a func┼úiona, pentru a men┼úine optim─â temperatura corpului, b─ât─âile inimii ┼či respira┼úia. O mas─â muscular─â mai dezvoltat─â ne ajut─â s─â ardem mai multe calorii, ceea ce ne permite s─â men┼úinem controlul asupra greut─â┼úii. A┼čadar folosirea unor greut─â┼úi ├«n timpul a 2 ┼čedin┼úe s─âpt─âm├ónale de sport obligatorii poate face toat─â diferen┼úa asupra siluetei.

Reglează-ţi somnul

La menopauz─â, calitatea somnului poate avea de suferit, iar lipsa odihnei te poate determina s─â m─ân├ónci mai mult ├«n timpul zilei ┼či s─â acumulezi gr─âsime ├«n jurul taliei. Dac─â nu reu┼če┼čti s─â dormi bine, stai departe de telefon sau de televizorul m─âcar cu o or─â ├«nainte de ora de culcare. Culc─â-te ┼či treze┼čte-te la aceea┼či or─â ├«n fiecare zi ┼či men┼úine-┼úi aceste obiceiuri bune de fiecare dat─â. Dac─â ├«nt├ómpini, ├«n continuare, probleme cu somnul, apeleaz─â la medicul de familie sau la un specialist.

Cite┼čte ┼či: Durere de ┼čold. Poate fi artroz─â?

Verific─â-┼úi medica┼úia ┼či redu stresul

Dac─â ai ├«nceput s─â iei ├«n greutate odat─â cu administrarea unui nou tratament, e posibil ca acesta s─â aib─â ca efect secundar ├«ngr─â┼čarea. ├Äntreab─â-l pe medicul t─âu dac─â nu-┼úi poate prescrie alte medicamente, f─âr─â astfel de efecte adverse nedorite. ├Än plus, stresul poate fi alt─â cauz─â a lu─ârii ├«n greutate. Femeile aflate la menopauz─â au adesea grija copiilor, dar ┼či a p─ârin┼úilor sau socrilor care ├«nainteaz─â ├«n v├órst─â ┼či necesit─â mai mult ajutor. Pentru a-┼úi muta g├óndul de la probleme, intensific─â-┼úi activitatea fizic─â sau apeleaz─â la un psiholog. ┼×i, nu ├«n ultimul r├ónd, renun┼ú─â la a┼čtept─ârile exagerate! Trebuie s─â te ├«mpaci cu g├óndul c─â nu vei mai ar─âta niciodat─â ca la 20 de ani, iar lucru acesta nu e o catastrof─â. A┼ča cum ai acceptat transform─ârile naturale din pubertate, c├ónd ┼úi-a venit pentru prima dat─â ciclul ┼či ┼úi s-au dezvoltat s├ónii, ┼či acum trebuie s─â accep┼úi schimb─ârile prin care treci ca parte natural─â a ├«naint─ârii ├«n v├órst─â.  

SFAT

Un nou stil de via┼ú─â. Dac─â ┼úii la siluet─â, trebuie s─â m─ân├ónci mai pu┼úin ┼či s─â te mi┼čti mai mult. Pe c├ót posibil, evit─â gr─âsimile, iar, ├«n ceea ce prive┼čte sportul, orice fel de exerci┼úii fizice ┼či mersul pe jos sunt mai bune dec├ót sedentarismul.