Ceaiul negru contine nutrienti care sunt diferiti de cei care se gasesc in ceaiul verde si ceaiul alb.


Cu toate acestea, si ceaiul negru este relationat cu pierderea in greutate. Contine antioxidanti numiti polifenoli, asociati cu o multime de beneficii pentru sanatate, cum ar fi pierderea in greutate. In plus, polifenolii din ceaiul negru ajuta la productia de acizi grasi cu lant scurt, cunoscuti pentru proprietatile lor de accelerare a metabolismului. 

Ceaiul negru are efecte benefice si asupra glicemiei. Cercetarile arata ca un consum regulat de ceai negru elimina riscul de diabet de tipul II. Trebuie sa bei cel putin trei cani pe zi pentru a reduce riscul de a face boala cu pana la 42%.
 

Hidratează corpul

Ceaiul negru este hidratrează întreg corpul, ajutând la înlocuirea pierdutelor. Îl poţi bea atât dimineaţa, cât şi în cursul zilei, chiar şi după ce făcut sport, pentru a înlocui cu succes cantitatea de apă pierdută în urma efortului fizic.

Îţi oferă energie

Pentru a combate stările de oboseală, este indicat să bei o ceaşcă de ceai negru, chiar de la primele ore ale dimineţii. Spre deosebire de cafea, care reduce nivelul energetic, ceaiul negru îţi oferă energie, combătând cu succes stările de surmenaj.

Protejează sistemul osos

Potrivit unui studiu realizat de o echipă de medici din Australia, persoanele care beau în mod regulat ceai negru sau verde au oase mai puternice şi un risc mai mic de a face osteoporoză.

Combate stresul

Deoarece are efect antidepresiv, ceaiul negru contribuie la relaxarea sistemului nervos, ajutându-te să treci mai uşor peste perioadele tensionate.

Îmbunătăţeşte sistemul imunitar

Datorită conţinutului său ridicat de antioxidanţi, ceaiul negru ajută la combaterea radicalilor liberi şi la îmbunătăţirea sistemului imunitar.

Alternativă sănătoasă la cafea

Deşi există păreri potrivit cărora cafeaua are mai multă cofeină decât ceaiul negru, diferenţele dintre ele nu sunt notabile. O ceaşcă de cafea poate conţine între 72 şi 130 mg de cofeină, în timp ce o ceaşcă de ceai negru poate avea între 43 şi 72 de mg. Dacă suferi de arsuri la stomac, tulburări de somn, tensiune ridicată şi anxietate în urma consumului de cafea, alege ceaiul negru, ca fiind o variantă mult mai sănătoasă.