Beneficiile consumului de ouă sunt numeroase şi deloc de neglijat, unul dintre ele fiind acela că te ajută atunci când vrei să slăbeşti sau să-ţi păstrezi silueta.

E necesar să mâncăm ouă? Şi dacă da, câte? Ouăle cresc colesterolul? Controverse au existat mereu în ceea ce priveşte beneficiile consumului de ouă, însă, ca în multe situaţii, moderaţia este cheia. Sunt persoane care nu pot consuma mai mult de 2-3 ouă pe săptămână, iar altele care mănâncă 2 ouă zilnic. Ştiinţific vorbind, ouăle au o serie de calităţi de care putem beneficia, însă e bine să vedem ce arată şi rezultatele analizelor. Un colesterol mare poate să însemne că ficatul nu funcţionează adecvat sau că alimentaţia este prea bogată în grăsimi animale şi atunci ouăle în cantitate mare ar putea să fie parte a problemei.

E bine de ştiut că ouăle sunt o sursă importantă de seleniu, 1 ou mare conţinând aproximativ 22% din doza zilnică recomandată din acest mineral, şi au în compoziţie într-un grad semnificativ şi alte elemente importante, precum vitaminele A, B2, B5 şi B15 şi fosfor. Iată care sunt beneficiile consumului de ouă pentru sănătate: 

Beneficiile consumului de ouă: stimulează metabolismul

Datorită proteinelor de calitate conţinute, cu toţi aminoacizii esenţiali, ouăle sunt utile mai ales pentru persoanele care vor să slăbească, dar să nu sufere de foame. Ouăle stimulează metabolismul, ţin de foame şi, dacă mănânci doar unul, maxim două pe zi, numărul de calorii este neglijabil. Un mic dejun alcătuit dintr-un ou fiert, 2 felii de brânză (sau de tofu) şi 2 legume crude pe gustul tău (ardei gras, castravete, gulie, ridiche, etc.) o să te ajute şi în lupta cu kilogramele şi în păstrarea senzaţiei de saţietate pentru ore bune.

Contribuie la menţinerea sănătăţii oculare

Una dintre consecinţele îmbătrânirii este slăbirea vederii, însă există câteva nutrimente care ajută la încetinirea procesului degenerativ ocular. Printre acestea se numără luteina şi zeaxantina, antioxidanţi puternici care se acumulează în retină. Printre beneficiile consumului de ouă se numără şi acela că gălbenuşul conţine aceste două substanţe în cantităţi mari. În plus, ouăle sunt bogate în vitamina A, lipsa acestei vitamine fiind una dintre cauzele orbirii.

Ouăle „de casă” pot scădea trigliceridele

Nu toate ouăle sunt la fel. Cele provenite de la găini crescute pe pământ, în aer liber, au o compoziţie nutriţională diferită de a celor provenite de la găinile crescute în baterii sau în mediu închis. Acest lucru se întâmplă deoarece dieta găinilor crescute afară este diferită, acestea beneficiind de mai multe nutrimente în alimentaţie. Cercetările au arătat că ouăle „de casă” conţin acizi graşi Omega-3, care pot scădea valorile trigliceridelor, precum şi vitamina E.

Recomandare: consumă, pe cât posibil, ouă fierte, poşate sau amestecate în tigaie fără ulei, deoarece în formă prăjită vin cu mai multe calorii. În plus, prăjelile cresc riscul de obezitate, diabet şi unele forme de cancer.

Citeşte mai multe despre beneficiile consumului de ouă:

6 motive pentru care ouăle nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie 

Alimente bogate în proteine