Proteinele te ajuta sa slabesti si exista cateva alimente pe care ar trebui sa le consumi zilnic pentru mai multa energie si pentru o viata sanatoasa. Proteinele furnizeaza energia de care avem nevoie pentru intreaga zi si ajuta si la recuperarea musculara.

Care sunt alimentele bogate in proteine pe care ar trebui sa le consumam zilnic.

Alimente bogate in proteine - Quinoa

Asemanatoare cu orezul, quinoa (de provenienta din America de Sud) este un tip de cereala bogata in proteine si in aminoacizi. Un aliment foarte nutritiv, quinoa este o sursa importanta de vitamine (A, C, D, E, K si din grupa B) si de minerale (fier, calciu, magneziu, potasiu).

Quinoa contine toti aminoacizii esentiali, printre care si cel numit lizina, care este necesar pentru dezvoltarea tesuturilor si refacerea acestora. Spre deosebire de amulet alte surse de proteine care nu sunt de origine animal, quinoa este considerata un ,,pachet complet” cand vine vorba de aminoacizii esentiali de care are nevoie organismul. O cana de quinoa contine 8 grame de proteine in conditiile in care aceasta este doza zilnica recomandata de specialistii in nutritie.

Alimente bogate in proteine - Ouale

O buna sursa de proteine pe care o poţi include in alimentaţia zilnica sunt ouale. Daca un ou intreg poate conţine pana la 46 grame de proteine, unul prajit poate avea 6,26 grame de proteine. Avand un conţinut ridicat de proteine, ouale ofera energie pentru prima parte a zilei, de aceea sunt ideale pentru micul dejun. in plus, ouale, fierte sau sub forma de omleta, ajuta la menţinerea senzaţiei de saţietate pentru o perioada mai lunga de timp, ceea ce le face ideale şi in timpul dietelor.

Alimente bogate in proteine - Seminte de chia

Se stie ca de multe ori alimente mici sunt devarate surse de vitamine si minerale. La fel este si in cazul seminelor de chia. Ele sunt foarte bogate in proteine, aminoacizi si antioxidanti. Datorita cantitatii mari de acizi grasi Omega-3, fibre si minerale (fier, calciu, magneziu si zinc), semintele sunt considerate adevarate ajutoare pentru sanatatea creierului. Le poti adauga in cereale la micul dejun, in iaurt, fie le poti prepara sub forma de clatite sau de budinca. Doua linguri de seminte de chiar contin 9,4 grame de proteine

Alimente bogate in proteine - Carnea

Surse de proteine sanatoase este şi carnea (de pui şi cea de curcan). Şi sortimentul de carne roşie aduce un aport important de proteine, insa este bine sa alegi bucaţile care nu conţin grasime. O porţie medie de carne de pui conţine aproximativ 21 grame de proteine, iar cea de porc pana la 18 grame din acelaşi nutriment. Carnea conţine şi o cantitate importanta de vitamina B şi de zinc, ceea ce ajuta la prevenirea apariţiei bolilor de inima.

Alimente bogate in proteine - Lintea

Portocalie, verde, galbena, maronie sau rosie, lintea face parte din lista supralimentelor cand vine vorba de continutul de proteine. Usor de digerat, lintea este o sursa important de fibre (solubile, dar mai ales insolubile), de antioxidanti, vitamine (B1, B2, B3, B5, B6 si B9) si minerale (fosfor, fier, zinc si magneziu).

Inclusa in alimentatie, lintea ajuta la prevenirea problemelor cardiovasculare, a colesterolului ,,rau”, dar are grija si de sanatatea sistemului nervos. O cana de linte contine 18 grame de proteine.

Alimente bogate in proteine - Fructele oleaginoase

Din categoria alimentelor care conţin o cantitate mare de proteine fac parte şi fructele olaginoase. Fie ca vorbim de nuci, alune, fistic, migdale sau caju, acestea pot aduc o mare parte din aportul de proteine de care are nevoie organismul. Un sfert de cana de nuci poate conţine pana la 7 grame de proteine. Asemenea nucilor, migdalelor, fisticului, seminţele de dovleac, de susan şi cele de floarea-soarelui conţin o cantitate mare de proteine de calitate, de aceea este indicat sa le includem in alimentaţie.

Alimente bogate in proteine - Nautul

Bogat in saruri minerale si vitamine, nautul completeaza lista alimentelor care aduc un aport mare de proteine. Datorita continutului ridicat de fibre, nautul este un aliat de incredere cand vine vorba de problemele de constipatie, el ajutand si la controlarea apetitului prin faptul ca mentine pentru mai mult timp senzatia de satietate. Deoarece are un continut redus de grasimi, nautul poate preveni aparitia bolilor cardiovasculare. O cana de naut contine 14 grame de proteine