Da, alimentele sănătoase pot deveni dăunătoare dacă le consumi în mod greşit, adică în cantităţi şi combinaţii nepotrivite. Pentru a te putea bucura din plin de proprietăţile lor benefice, este bine să ştii cum să le introduci în alimentaţie.

Nucile şi miejii de seminţe

Cu un conţinut ridicat de fibre, grăsimi sănătoase, proteine şi vitamine, fructele oleaginoase şi miejii de seminţe sunt două variante extrem de sănătoase, de aceea trebuie să facă parte din dieta ta zilnică. Consumate în exces, ele îţi pot face rău, deoarece au o valoare energetică mare, fapt care va determina formarea depozitelor adipoase. Nu depăşi cantitatea zilnic recomandată de 10-20 g.

Au mai multe proprietăţi crude

În cazul seminţelor şi fructelor oleaginoase trebuie reţinut că acestea este indicat să fie consumate în stare crudă, nu prăjite. Majoritatea seminţelor conţin lectină, o proteină care poate irita intestinele, acid fitic, care îngreunează absorbţia mineralelor (în special a calciului, zincului şi fierului), şi grăsimi polisaturate, care îngraşă. Pentru a le spori calităţile nutritive, nucile şi migdalele se lasă la hidratat peste noapte, într-un vas cu apă.

Fructele uscate, de evitat

Potrivit nutriţioniştilor, fructele uscate trebuie consumate în cantităţi mici. De ce? De exemplu, o cană de afine uscate are 70 de grame de fructoză, spre deosebire de o cană de afine proaspete care conţine doar 4 grame de fructoză. Excesul de fructoză este rapid transformat de ficat în trigliceride, ceea ce duce la acumularea kilogramelor nedorite. Deşi pot fi o sursă bună de potasiu, fier si de fibre, fructele uscate nu asigură organismului cantitatea de apă şi de calorii de care acesta are nevoie.

Cerealele din bolul de la micul dejun

Cerealele reprezintă cel mai popular mic dejun, însă cele rafinate trebuie evitate, deoarece conţin adaos de vitamine şi minerale obţinute pe cale industrială, puţin folositoare pentru organism, deoarece acesta nu le poate asimila în totalitate.Alege-le în schimb pe cele integrale, organice şi fără adaos de zahăr sau coloranţi. Un mic dejun compus din cereale poate fi sănătos dacă optezi pentru fulgii de grâu, de ovăz, psyllium sau hrişcă.