Vitamina D este o substanta nutritiva esentiala pentru mentinerea sanatatii. Consuma des alimente bogate in vitamina D, pentru ca, in caz de deficit, structura osoasa are serios de suferit.

Daca exista in corp o carenta de vitamina D, pot aparea dureri de articulatii, slabiciune musculara. La copii, carenta de vitamina D poate provoca astm, tulburari cognitive care se manifesta mai tarziu in viata, intoleranta la glucoza. Pe lista cu posibile afectiuni cauzate de o cantitate insuficienta in corp de vitamina D se numara si scleroza multipla.

Include in meniul zilnic cat mai multe surse de alimente bogate in aceasta vitamina si riscul sa suferi de carente va scadea considerabil.

Ce simptome anunta deficitul de vitamina D

Principalele simptome ale carentei de vitamina D sunt oboseala accentuata, ce apare brusc, stare de irascibilitate, de nervozitate sau de anxietate, care, uneori, pot degenera in depresie. Alte simptome des intalnite cand vine vorba despre lipsa unei cantitati suficiente de vitamina D sunt crampele musculare, durerile de articulatii, caderea parului si durerile de oase.

Alimente bogate in vitamina D – Peste gras

Cele mai bune surse de peste gras sunt pestele-spada, somonul, heringul si tonul. Toate sunt variante sanatoase de alimente bogate in aceasta vitamina, si confera organismului un aport proteic excelent si grasimi sanatoase.

Suc de portocale

Pulpa delicioasa a portocalei este hranitoare si binefacatoare pentru organism, iar sucul este o sursa de vitamina D, demna de luat in considerare. Un pahar cu suc de portocale baut zilnic iti poate asigura necesarul recomandat de vitamina D, in special daca alegi sa il consumi dimineata.

Galbenus

Vitamina D se afla intr-o cantitate uriasa in galbenusul de ou. Daca alegi oua din surse cunoscute, oua de tara, provenite de la gaini crescute la sol, fara stres si hranite cat mai sanatos, ouale vor fi mai calitative si cu un continut mai mare de vitamina D.

Lapte

In cele mai multe cazuri, laptele este o sursa buna de vitamina D. Verifica eticheta, daca obisnuiesti sa achizitionezi lapte din comert, pasteurizat.  Un pahar de lapte contine cam 100 de unitati de vitamina D.

Cereale fortificate

La micul dejun, cerealele imbogatite cu vitamine si minerale sunt o alegere excelenta daca vrei sa intaresti sistemul imunitar si sa imbunatatesti sistemul digestiv. Cerealele fortificate cu vitamina D, consumat cu un pahar de lapte de vaca alaturi sau de un fresh de portocale, reprezinta o alegere mai mult decat potrivita pentru un aport excelent de vitamina D.

Stiai ca o cantitate suficienta de vitamina D (calciferol) in corp faciliteaza lupta pentru eliminarea kilogramelor in exces?

Citeste mai multe despre care sunt alimentele bogate in vitamina D:

Cat de importantă este vitamina D pentru organism! Te scapa de depresie

Cum se manifesta lipsa vitaminei D