Vitamina D este foarte importantă pentru oase şi nu numai. Studii recente au arătat că protejează împotriva răcelilor şi este un puternic inamic al depresiei.

A lăsa razele soarelui să te încălzească este cea mai bună sursă de vitamina D. Însă sunt oameni care nu se înţeleg prea bine cu soarele sau pur şi simplu nu absorb la fel de bine vitamina D. Aşadar, este important să îţi asiguri doza necesară de vitamina D.

”Vitamina D este extrem de importantă pentru sănătatea organismului. Ne creşte imunitatea, deci este perfectă acum pentru lupta cu infecţiile de sezon, favorizează absorbţia calciului, are un rol major în dezvoltarea şi remodelarea osoasă la copii. Carenţa dă rahitism la copii şi osteoporoză la adulţi.

Este importantă şi pentru sănătatea psihică. Un nivel adecvat de vitamina D previne tulburările afectivităţii, respectiv depresia, anxietatea, sindromul bipolar. Toamna este indicat să luăm suplimente de vitamina D pentru că soarele este din ce în ce mai zgârcit cu noi deci vitamina D nu se mai poate sintetiza la nivelul pielii” a explicat la Antena 1 Ruxandra Constantina, medic de familie.

Să nu uităm nici de alimentaţie! Trebuie să ştim că avem nevoie de câteva alimente care ne ajută să creştem aportul de vitamina D în organism.

Somonul, tonul, ţiparul, păstrăvul şi macroul sunt doar câteva specii dintre peştii graşi, care conţin vitamina D. Ciupercile au capacitatea de a produce vitamina D, dar şi laptele de vacă este o bună sursă de vitamina D. Un pahar de lapte conţine cam 100 de unităţi de vitamina D.

”Vitamina D o luăm din peşte, chiar şi ton în suc propriu, sardinele, laptele, vitaminele B sunt cele care fixează vitamina D şi calciul la fel fixează vitamina D. Să încercăm să consumăm tot ce este verde şi să nu uităm de suplimente mai ales pentru femeile însărcinate sau persoanele în vârstă” a adăugat medicul Lygia Alexandrescu, nutriţionist.