Substanţe nutritive care cresc masa musculară

1 2 jpg jpeg

Calciu

Un mineral care men┼úine s─ân─âtatea oaselor, calciul p─âstreaz─â puternic─â ┼či musculatura. De fapt, calciul este important pentru buna func┼úionare a mu┼čchilor. Calciul este implicat ├«n procesul de realizarea a contrac┼úiilor musculare. De aceea, ai nevoie de 1000-1300 mg de calciu pe zi.

O can─â cu lapte acoper─â o p─âtrime din necesarul zilnic de calciu. Restul ├«l po┼úi lua din pe┼čte gras, verde┼úuri, legume verzi. Vitamina D

Asem─ân─âtoare calciului, vitamina D este necesar─â pentru oase, dar ┼či pentru musculatur─â. Caren┼úa de vitamina D este corelat─â ┼či cu afec┼úiuni ale mu┼čchilor sau cu o s─ân─âtate muscular─â precar─â.

Este un tip de caren┼ú─â vitaminic─â frecvent─â la copii. Cu toate acestea, se manifest─â ┼či la adul┼úi. Indiferent de v├órsta pe care o ai, ├«n sezonul rece ai nevoie de mai mult─â vitamina D procurat─â din alimenta┼úie ┼či suplimente.

Cele mai bune surse de vitamina D sunt ciupercile, pe┼čtele gras, g─âlbenu┼čurile.

Ai nevoie de zinc pentru o imunitate bun─â, dar ┼či pentru a avea o musculatur─â puternic─â, pentru ca aceasta s─â se refac─â mai repede dup─â ce ai depus efort fizic. Corpul folose┼čte zincul pentru a sintetiza proteinele la nivel muscular.

S-a descoperit recent c─â acest mineral este util ┼či ├«n momentul ├«n care corpul secret─â un hormon implicat ├«n cre┼čterea masei musculare. Acest proces are loc dup─â efectuarea unor ├«ntinderi sau a unor exerci┼úii fizice intense.

Carnea ro┼čie ┼či de pas─âre sunt principalele surse de zinc. Ale surse sunt fasolea, lactatele, maz─ârea.