Semne ale carenţelor nutritive care apar pe ten

1 2 jpg jpeg

Tenul palid Dac─â te prive┼čti ├«n oglind─â ┼či-┼úi dai seama c─â ai o paloare inexplicabil─â, afl─â c─â unul dintre motive poate fi lipsa de vitamina B12. Aceasta se poate manifesta ┼či prin oboseal─â, ame┼úeli, grea┼ú─â, balonare, probleme de memorie. Carnea, lactatele, br├ónzeturile, ou─âle con┼úin aceast─â vitamin─â, dar n-ar fi r─âu s─â discu┼úi ┼či cu un medic dac─â este necesar s─â iei suplimente alimentare cu vitamina B12. Este una dintre vitaminele necesare pentru transportarea oxigenului ├«n corp, deoarece cu ajutorul acesteia se sintetizeaz─â hemoglobina. S├óngerarea gingiilor Lipsa de vitamina C poate duce adesea la inflamarea articula┼úiilor ┼či la s├ónger─âri nazale sau ale gingiilor. Corpul nu produce aceast─â vitamin─â, de aceea nu trebuie s─â lipseasc─â din dieta zilnic─â. Buzele palide Un simptom frecvent al caren┼úei de fier, buzele lipsite de culoare, palide se adaug─â la alte semne ale anemiei, cum sunt oboseala persistent─â, c─âderea p─ârului, unghiile fragile.

├Än cazul ├«n care suferi de dermatit─â seboreic─â, este posibil s─â duci lips─â de vitamina B7, numit─â ┼či biotin─â. Alte semne ale acestei caren┼úe sunt c─âderea p─ârului, crampele musculare, m─âtrea┼úa, p─ârul uscat, care se rupe u┼čor. Pentru a combate lipsa de biotin─â, m─ân├ónc─â ou─â, g─âlbenu┼čul este cel care con┼úine cea mai mare cantitate de biotin─â, morcovi, migdale, nuci, castrave┼úi, lactate, ov─âz.

Te treze┼čti diminea┼úa cu pungi sub ochi? Poate fi un semn c─â n-ai dormit ├«ndeajuns de mult, dar ┼či c─â ai nevoie de un plus de iod. ┼ói-l po┼úi lua din sarea iodat─â, dar ┼či sarea poate fi vinovat─â pentru pungile de sub ochi, de aceea este mai bine s─â consumi mai des pe┼čte (cod, sardine), ou─â, nuci, iaurt, fasole verde.

Redu consumul de sare!