┼×coala ┼či Facebook-ul, terenul de joac─â al bullying-ului, fenomenul care alarmeaz─â tot mai mul┼úi p─ârin┼úi (P)

1 2 jpg jpeg

Despre bullying

Potrivit speciali┼čtilor, bullying-ul reprezint─â un fenomen de h─âr┼úuire, tachinare cu scopul de a-l umili pe cel─âlalt. Este o ac┼úiune con┼čtient─â ┼či voluntar─â, repetitiv─â care poate aduce victimei r─âni emo┼úionale ┼či sc─âderea ├«ncrederii ├«n propria persoan─â, dar ┼či ├«n mediu. Studiile arat─â c─â victimele fenomenului de bullying resimt efecte precum depresie, ├«nsingurare, anxietate, sc─âderea respectului de sine, au rezultate slabe la ┼čcoal─â ┼či chiar dezvolt─â g├ónduri suicidale. De altfel, resimt ┼či consecin┼úe fizice, printre care dureri de stomac, de cap, tulbur─âri de apetit ┼či insomnii. Cele mai recente cercet─âri arat─â c─â pasivitatea adul┼úilor amplific─â fenomenul ├«n r├óndul tinerilor .

ÔÇťStudiile interna┼úionale arat─â c─â ├«n 75% dintre cazurile ├«n care s-a intervenit bullying-ul s-a oprit. Astfel, cel mai important rol ├«l joac─â ÔÇťmartoriiÔÇŁ fenomenului de bullying ┼či lor o s─â ├«ncercam s─â ne adres─âm pe tot parcursul campaniei. Ne propunem ca p├ón─â la finalul anului s─â putem avem o comunitate de p─ârin┼úi, copii ┼či profesori apt─â s─â lupte cu for┼úe proprii ├«mpotriva bullying-ului ┼či destul de puternic─â pentru a interveni atunci c├ónd observ─â un astfel de fenomenÔÇŁ, declar─â Ana Maria Diceanu, Senior Partner GMP PR.

"Bullying-ul este o problem─â cu care se confrunt─â copiii ├«nc─â de la gr─âdini┼ú─â ┼či care se agraveaz─â odat─â cu intrarea la ┼čcoal─â. Din p─âcate, cei mari nu ├«┼či dau seama de gravitatea situa┼úiei ┼či nu intervin pentru a pre├«nt├ómpina sau a stopa fenomenul de bullying ├«ntre copii. Surprinz─âtor, dar to┼úi copiii sufer─â: at├ót copiii-victim─â, c├ót ┼či cei martori, ba chiar ┼či copiii-abuzatori. Pentru c─â ├«nainte de a deveni abuzator, acel copil a fost o victim─â a cuiva ┼či a ├«nv─â┼úat pe pielea lui cum e s─â fii abuzat, iar acum se ap─âra atac├ónd. ┼×i pentru c─â bullying-ul este o problem─â real─â necon┼čtientizat─â ├«nc─â, ne-am propus s─â fim de ajutor p─ârin┼úilor ┼či s─â ├«i inform─âm despre gravitatea fenomenului ┼či despre cum ├«┼či pot ajuta copiii, indiferent ├«n ce tab─âr─â se afl─â ace┼čtia: victime, abuzatori, martori, pentru c─â s─ân─âtatea emo┼úional─â a tuturor acestor copii este afectat─â ┼či asta influen┼úeaz─â calitatea vie┼úii lor personale ┼či profesionale", adaug─â Nadia T─âtaru, co-fondator ┼či director Radio Itsy Bitsy.

Cyberbullying ÔÇô traume pe internet

Mai mult, ├«n contextul r─âsp├óndirii accesului la internet la v├órste tot mai mici, speciali┼čtii atrag aten┼úia asupra celui mai recent fenomen de h─âr┼úuire prin intermediul tehnologiei - cyberbullying. Statisticile arat─â c─â 6 din 10 tineri vor experimenta cyberbullying ├«n viitorul apropiat.

ÔÇť246 de milioane de copii la nivel global sunt anual victime ale bullying-ului. Rom├ónia se afl─â din p─âcate pe harta cyberbullying-ului pe primul loc ├«n Europa, cu o inciden┼ú─â a fenomenului de 37.3% . ├Änc─â de mici, copiii au conturi de mail, facebook ┼či youtube. Toate aceste canale sunt surse sigure de bullying. P─ârin┼úii trebuie s─â se implice ├«n via┼úa online a copilului, iar cei mici trebuie s─â ├«n┼úeleag─â puterea cuvintelor online. Prin aceast─â campani, ne propunem s─â spunem DA bullying-ului: DA con┼čtientiz─ârii, DA interven┼úiei, DA implic─âriiÔÇť, spune Ana Maria Diceanu.

Psihologii atrag aten┼úia p─ârin┼úilor ┼či profesorilor s─â se informeze asupra resurselor pe care le au la dispozi┼úie pentru a-┼či ajuta copiii, ├«nv─â┼ú├ónd s─â recunoasc─â ├«n primul r├ónd semnele

Astfel, speciali┼čtii ├«n psihologie ┼či psihoterapie invit─â familiile la primul atelier p─ârinte-copil despre bullying, care va avea loc pe 13 mai. Acesta ├«┼či propune pe de o parte s─â ajute p─ârin┼úii s─â gestioneze corect situa┼úiile de bullying prin care trece copilul - ┼či pe de alt─â parte s─â se lucreze direct cu cei mici pentru a-┼či dezvolta empatia fa┼ú─â de ceilal┼úi, ca principal mijloc de preven┼úie al acestui fenomen. ├Änscrierile se pot face ├«n limita locurilor disponibile pe