Pandemia pentru un jucător privat în industria serviciilor medicale

1 regina maria jpg jpeg

Începutul de an este marcat de aceeaşi criză globală care ne-a schimbat modul de a trăi şi de a percepe grija faţă de noi şi de cei dragi. Şi cum nimic nu este mai important decât sănătatea, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA a fost alături de pacienţi încă din primul moment, luând decizii agile care să insufle încrederea şi siguranţa că vizita la medic nu poate fi amânată.

Un pacient responsabil este preocupat de sănătatea lui şi ştie să acţioneze atunci când are o problemă medicală. Este important totuşi să înţeleagă ce i se întâmplă şi să ştie ce este de făcut în continuare pentru o stare de bine şi o viaţă cu mai puţine griji, mai ales în pandemie.De aceea, REGINA MARIA vine în ajutorulpacientilor cu informaţii care să-i ajute să prevină şi să trateze infecţia cu virusul SARS-CoV-2.

Adaptare rapidă la noua situaţie şi testare RT-PCR

REGINA MARIA a fost primul laborator privat care s-a implicat în testarea pentru COVID-19, în colaborare cu autorităţile locale.În prezent, cele 6 laboratoare de biologie moleculară ale Reţelei au o capacitate de peste 3.400 de teste RT-PCR pe zi.

Cu ajutorul partenerilor privaţi peste 13.000 de teste RT-PCR au fost oferite gratuit catre 64 de spitale publice. Investiţia în testarea gratuită ajunge la peste 2.600.000 RON. Pânăîn acest moment, în laboratoarele Reţelei au fost procesate peste 388.000teste RT-PCR.

Prevenţie prin informare

Pacienţii au avut constant întrebărilegate de ce trebuie să facă dacă au COVID-19 dacă intră în izolare şi ce medicamente ar trebui să aibă în casă în toată această perioadă, ce este virusul SARS-CoV-2, care sunt simptomele sau cum diferenţiază gripă de COVID-19. Pentru a găsi răspunsurile la toate aceste întrebări, pe site-ul https://www.reginamaria.ro/coronavirus există toate informaţiile necesare, într-o secţiune creată special pentru pacienţi. În acest sens, au fost gândite şi ghiduri de informare destinate companiilor, medicilor de familie, transmise pacienţilor infectaţi şcolilorşi părinţilor.

Mai mult de atât, pe tot parcursul acestui an, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA a organizat 24 webinarii vizualizate de peste 40.000 de pacienţi abonaţi şi neabonaţi. Persoanele care au urmărit aceste sesiuniau aflat mai multe despre definirea exactă a termenilor medicali, prevenţie, testare şi despre serviciile puse la dispoziţie de operatorul privat, care le-a facilitat accesul la servicii medicale. De asemenea, REGINA MARIA şi-a propus să adreseze şi impactul negativ al pandemiei asupra modului în care interacţionează şi lucrează angajaţii din România şi să fie un suport real pentru aceştia. Astfel, a organizat o serie de webinarii susţinute de specialişti în stress management, nutriţie, ergonomie, calitatea somnului, parenting, prevenţie şi importanţa screeningului, ca parte din Corporate Sano, un program de wellbeing integrat şi personalizat dedicat companiilor. Nu au fost neglijate nici măsurile de siguranţă recomandate specialiştilor din HR, care au ajutat angajaţii să treacă mai uşor peste criza din sănătate.

Pentru a afla mai multe despre COVID-19, REGINA MARIA a desfăşurat un studiu în perioada august-septembrie pentru a identifica răspunsul imun al pacienţilor infectati cu noul coronavirus. În urma studiului, observam ca sub 80% dintre persoanele infectate cu SARS-CoV-2 prezintă anticorpi detectabili.

Recomandări pentru pacienţii care au trecut prin infecţia cu SARS-CoV-2?

Odată cu primele cazuri de COVID-19, pacienţii au devenit mult mai atenţi la comunicarea cu medicul de familie. Pentru că au nevoie oricând de ajutorul acestuia, în cadrul REGINA MARIA aceştia pot apela la serviciul de Monitorizare COVID-19şi online, în cadrul serviciului Clinica Virtuale. Astfel, vor fi în contact oricând cu medicul de familie în cazul în care sunt diagnosticaţi cu COVID-19. În acelaşi timp, pot suna în Call Center pentru a lua legătura  medicul de familie, pot ţine legătura cu el prin SMS sau e-mail.

Încă din luna mai a anului 2020, REGINA MARIA a lansat primul program integrat de monitorizare post COVID. Indiferent de forma de boală, toţi pacienţii care trec prin infecţia cu noul coronavirus trebuie să verifice starea de sănătate, deoarece există posibilitatea ca această boală să aibă urmări.  Monitorizarea pacienţilor vindecaţi de COVID 19 poate consta în investigaţii imagistice – CT torace – şi o serie de analize de sânge, ce vor fi recomandate în urma discuţiei cu medicul.

Servicii gratuite pentru pacienţii post COVID

Pentru a simplifica accesul pacienţilor către monitorizare, REGINA MARIA a lansat 3 pachete cuprinzătoare, cu rolul de a ghida pacienţii. Din dorinţa de a deschide porţile spre gestionarea corectă a pacienţilor după depăşirea bolii, REGINA MARIA oferă acces gratuit la un pachet de anamneză, la nivel naţional. Pacienţii vor putea discuta astfel cu un medic generalist, care va analiza cazul pacientului şi va indica toate investigaţiile şi analizele necesare cazului său. Pachetul gratuit conţine şi o serie de analize de primă intenţie, care pot evalua starea generală de sănătate a pacientului.

În plus, în 2020,  REGINA MARIA a produs şi a distribuit 70.000 măşti gratuite atât angajaţilor, cât şi a pacienţilor.

În prezent, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA se implică activ în lupta de combatere a pandemiei prin susţinerea campaniei naţionale de vaccinare prin 3 centre operaţionale în etapa 1. Pentru a fi alături de pacienţi pe tot parcursul procesului de imunizare, operatorul privat va continua campania de vaccinare şi în etapa a doua. 

În prezent, criza globală cauzată de pandemia de COVID-19 impune o atenţie sporită la măsurile de siguranţă şi modalităţile de prevenţie a infecţiei cu virusul SARS-CoV-2. Pentru a fi corect informaţi, dar şi pentru a avea garanţia că în cazul în care pacienţii sunt diagnosticaţi pozitiv au parte de suport şi asistenţă medicală în timp real, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA este alături de aceştia şi le oferă tot ajutorul necesar în cazurile de COVID-19, dar şi după vindecare.