O vedere mai bună? Iată ce să incluzi în dietă!

1 2 jpg jpeg

Consumul frecvent de struguri protejează împotriva procesului cunoscut sub numele de stres oxidativ, prin intermediul căruia sunt eliberaţi radicalii liberi, molecule care afectează sănătatea retinei.

Mai mult, strugurii sunt boga┼úi ├«n antioxidan┼úi, compu┼či care ├«mbun─ât─â┼úesc vederea. ├Än cadrul studiilor realizate ├«n laborator, cobaii au fost ├«mp─âr┼úi┼úi ├«n dou─â grupe.

Primii dintre au primit pudră obţinută prin uscarea boabelor de struguri, în timp ce ceilalţi au urmat o dietă atent controlată.

Rezulatatele ob┼úinute au eviden┼úiat faptul c─â la primul grup de coabii, cei care au consumat pudr─â din boabe deshidratate de struguri, s-au observat cele mai multe ├«mbun─ât─â┼úiri privind s─ân─âtatea retinei, dar ┼či a vederii ├«n general.

Ulterior, speciali┼čtii au analizat ┼či num─ârul de receptori de la nivelul retinei cobailor, num─âr care poate s─â scad─â ca urmare a stresului oxidativ.

Astfel, ei au observat că grupul de cobai care a consumat struguri pierdeau cu 40% mai puţini receptori de la nivelul retinei, spre deosebire de ceilalţi cobai.

ÔÇ×Includerea strugurilor ├«n alimenta┼úie, indiferent de sortimentul lor, poate ajuta la men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii retinei. Este bine s─â ┼čtim c─â nu doar morcovii sunt alimentele care au grij─â de vedere, ci ┼či struguriiÔÇť, a afirmat Abigail Hackam, profesor la Universitatea din Miami, SUA.