La menopauz─â ai nevoie de izoflavone

2 jpg jpeg

Estrogenul este unul din hormonii cu un rol important ├«n multe procese ce au loc ├«n organismul uman, printre care ┼či reglarea temperaturii corporale, procesul de formare osoas─â sau chiar echilibrul membranelor mucoase ale vaginului.

├Än momentul ├«n care ne confrunt─âm cu deregl─âri ale acestui hormon, ├«ntreg organismul este dat peste cap. Unul dintre efectele ac┼úiunii sale inconstante este apari┼úia menopauzei care se manifest─â adesea prin apari┼úia bufeurilor ce apar tocmai din cauza faptului c─â estrogenul scade ┼či nu mai poate regla corespunz─âtor temperatura corpului.

Un alt efect este afectarea calit─â┼úii somnului tot din cauza bufeurilor ce pot ap─ârea pe parcurul nop┼úii. Nici cu dispozi┼úia nu po┼úi s─â te lauzi c─â stai tocmai bine deoarece lipsa somnului de calitate se resimte pe parcursul zilei. Acum este momentul ├«n care po┼úi avea impresia c─â memoria ├«┼úi joac─â feste ┼či nu te mai ajut─â ├«n activit─â┼úile tale de zi cu zi, iar rela┼úia de cuplu indubital este afectat─â de schimb─ârile hormonale care au loc ├«n organismul feminin.

Ce sunt izoflavonele?

Izoflavonele sunt cei mai eficien┼úi estrogeni g─âsi┼úi ├«n plante. Aceste molecule inactive ├«n formele de glicozide (genisteina ┼či daizenina) sunt active ┼či reduc efectele secundare ale menopauzei, protejeaz─â ├«mpotriva cancerului, au calit─â┼úi antioxidante ┼či ├«nt─âresc sistemului imunitar.

Reprezint─â o solu┼úie foarte bun─â pentru a ├«nvinge simptomele deloc pl─âcute ale menopauzei. Astfel, cu c├ót este mai bogat─â alimenta┼úia ta ├«n compu┼či organici, precum izoflavonele, cu at├ót mai bun─â va fi starea ta de spirit.

Introdu în alimentaţie soia

Tofu este unul din produsele vegetale bogate ├«n fitoestrogeni, compu┼či care ├«┼úi pot fi de un real ajutor ├«n aceast─â perioad─â. Produsele din soia se bucur─â de o cantitate semnificant─â de fitostrogeni numi┼úi izoflavone, ceea ce te va ajuta s─â comba┼či bufeurile c├ót ┼či usc─âciunea vaginal─â cu care te vei confrunta inevitabil.

Unii specialistii sunt de părere că o dietă bogată în proteine de soia ste cheia care poate contribui la prevenirea apariţiei bolilor de inimă, dar de asemenea sunt de părere că tocmai izoflavonele conţinute de această plantă pot ajuta la preintampinarea anumitor forme de cancer.

├Än soia se g─âsesc gr─âsimi s─ân─âtoase, fibre ┼či proteine calitative ┼či benefice s─ân─ât─â┼úii tale.

O porţie de aproximativ 200 de grame de tofu introdusă în alimentaţia ta zilnică este suficientă.

O alt─â surs─â excelent─â din care po┼úi s─â ├«┼úi procuri aceste substan┼úe minunate sunt semin┼úele de in pe care le po┼úi m─âcina ┼či s─â le adaugi ulterior ├«n iaurt sau chiar s─â faci un mix de cereale.

Afl─â tot ce trebuie s─â ┼čtii despre soia AICI

Trifoiul ro┼ču, bogat ├«n izoflavone

Una dintre cele mai bogate surse naturale de izoflavone, ce este folosit cu succes pentru a calma bufeurile, sindromul premenstrual, men┼úine s─ân─âtatea s├ónilor, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte produc┼úia de urin─â ┼či circula┼úia sangvin─â, previne apari┼úia osteoporozei ┼či reducere apari┼úia cheagurilor.

Un adevărat tratament minune al naturii pentru o gamă atât de largă de afecţiuni.

Un studiu efectuat de c─âtre University of Maryland Medical Center afirm─â c─â trifoiul ro┼ču a fost folosit mult timp ca ┼či antidot pentru afec┼čiuni precum inflama┼úia tusei, probleme respiratorii, tocmai pentru c─â este o surs─â important─â de nutrimen┼úi benefici precum potasiu, calciu, fosfor, vitamina C, niacin─â, magneziu.

Astfel c─â, potrivit unui studiu clinic publicat ├«n iulie 2002, ├«n revista ÔÇ×MaturitasÔÇŁ, femeile aflate la menopauz─â care au consumat trifoi ro┼ču au constatat o reducere cu 44 la sut─â a buferilor.

Efectele secundare ale menopauzei

Unul dintre cele mai nefaste efecte secundare ale menopauzei este apari┼úia osteoporozei, care se manifest─â printr-o pierdere semnificativ─â a materiei osoase, iar izoflavonele ce se reg─âsesc mai ales ├«n extractele de trifoi ro┼ču se pare conform studiilor c─â ar ├«ncetini acest proces de pierdere osoas─â. ├Än acela┼či timp ajut─â la cre┼čterea densit─â┼úii minerale osoase at├ót ├«n perioada de premonopauz─â c├ót ┼či ├«n menopauz─â. A┼ča sus┼úine un studiu ce a fost f─âcut public ├«n 2004 de c─âtre revista ÔÇ×American Journal of Clinical NutritionÔÇŁ.

Alte modific─âri ce au loc ├«n acest─â perioad─â se refer─â la sc─âderea elasticit─â┼úii ┼úesuturilor, mu┼čchilor, ligamentelor, modificarea aspectului sanilor. Aceste efercte sunt adesea greu de acceptat de c─âtre femei, motiv pentru care se recomand─â efectuarea unui sport regulat ┼či p─âstrarea unui stil de via┼ú─â alimentar echilibrat.