Influenţa pandemiei în dezvoltarea catering-ului

1 influenta pandemiei in dezvoltarea catering ului jpg jpeg

Pandemia a afectat grav marea majoritate a afacerilor din România. Dar printre cele mai afectate au fost afacerile cu restaurante, cofetării şi hoteluri.

În condiţiile restricţiilor impuse de Guvern pentru limitarea efectelor COVID-19, proprietarii acestor afaceri s-au văzut nevoiţi să se gândească la o nouă strategie de atragere a clienţilor, deoarece în lipsa lor şi a profitului, riscau să dea faliment.

Astfel, mulţi proprietari de restaurante şi-au dat seama că, dacă clienţii nu pot să vină la ei, trebuie să meargă ei la clienţi. Cu alte cuvinte, trebuie să dezvolte linia de catering şi livrare la domiciliu.

Această variantă a fost singura maniera în care puteau limita efectele devastatoare ale coronavirusului şi preveni falimentul. 

Luarea unei asemenea decizii nu a fost uşoară, deoarece nu toate restaurantele erau obişnuite cu sistemul de catering şi livrare la domiciliu, dar nu au avut încotro. Pentru ca afacerea în care au investit timp şi bani să supravieţuiască, au nevoiţi să schimbe puţin cursul afacerii.

Orientându-se către un model de afacere de livrare pentru a limita contactul cu oamenii, restaurantele şi cofetăriile s-au străduit să rămână pe linia de plutire.

Dar, pentru a rămâne pe linia de plutire, a fost necesară găsirea celor mai potrivite soluţii pentru livrarea în cele mai bune condiţii a comenzilor.

Pentru ca o afacere să evolueze frumos, trebuie ţinut cont în permanenţă de nevoile clienţilor.

Este uşor de spus “ Ok, vom livra comenzi la domiciliu”. Întrebarea care urmează este “Cum şi în ce?” Este esenţial ca persoana care face comandă de diverse preparate să le primească în stare perfectă. Dacă clientul este mulţumit de comanda primită şi de serviciile oferite, va comanda şi data viitoare. În plus, va şi recomanda afacerea respectivă cunoscuţilor. 

Ca proprietar de restaurant sau cofetărie trebuie să dai dovadă de responsabilitate, prudenţă şi respect faţă de cei care aleg să comandate de la tine, demonstrându-le că acestora că pot avea încredere în ceea ce le oferi. 

În aceste condiţii, pe lângă livrarea rapidă a comenzilor, un rol foarte important îl are şi identificarea unor ambalaje alimentare de calitate, care să permită transportul în stare perfectă a preparatelor la domiciliul clientului. Ne referim aici la boluri pentru supă, tăviţe de diferite dimensiuni, caserole cu capace rabatabile, printre altele.

În sprijinul tuturor proprietarilor de restaurante, cofetării şi hoteluri vine Eco Prod, firma românească specializată în producţia şi distribuţia de ambalaje alimentare şi industriale.

Această firmă are o experienţă îndelungată în vânzarea de utilaje şi echipamente de ambalare. Totodată, echipa sa oferă consultanţă în vederea alegerii, instalării şi instruirii, precum şi service în garanţie şi post garanţie.

Restaurantele, cofetăriile şi hotelurile care şi-au creat propriul sistem de livrare, pot apela cu încredere la această firmă în vederea achiziţionării echipamentelor necesare distribuţiei de mâncare. De asemenea, tot de aici pot achiziţiona un aparat de sigilat caserole, pentru a se asigura că mâncarea nu se varsă în drum spre domiciliul clientului.

După cum se poate observa, pandemia a determinat în special proprietarii de restaurante şi cofetării să schimbe strategia de afaceri şi să se reorienteze pentru a supravieţui. Astfel, au contribuit la dezvoltarea catering-ului şi a serviciului de livrare la domiciliu.