Fisticul ├«mbun─ât─â┼úe┼čte tranzitul intestinal

1 2 jpg jpeg

Bogat ├«n antioxidan┼úi precum vitamina A ┼či E, fisticul combate inflama┼úiile, protejeaz─â vasele de s├ónge ┼či reduce riscul dezvolt─ârii bolilor cardiace. De asemenea, consumul regulat de fistic scade colesterolul r─âu (LDL) ┼či cre┼čte nivelul de colesterol bun (HDL) ├«n s├ónge, determin├ónd reducerea riscul de accident vascular cerebral.

crud este mult mai s─ân─âtos dec├ót cel pr─âjit ┼či s─ârat.

Componentele nutritive pe care le con┼úine fisticul (cupru, magneziu, vitamina B6, fibre, protein, fier, selenium, Omega 3┼či 6) contribuie la cre┼čterea imunit─â┼úii, ferindu-te de boli ┼či infec┼úii.

Datorit─â substan┼úelor con┼úinute, fisticul alung─â efectele stresului. Consum─â ├«n fiecare zi un pumn de fistic ├«n stare crud─â ┼či vei reduce efectele stresului asupra tensiunii arteriale.

Fisticul joac─â un rol important ├«n controlarea apetitului alimentar, datorit─â con┼úinutului ridicat ├«n fibre ÔÇô 3 g de fibre ├«n 28 de g de fistic, ceea ce ├«nseamn─â aproximativ 12% din necesarul zilnic recomandat.

Fisticul con┼úine dou─â substan┼úe importante pentru s─ân─âtatea ochilor: luteina ┼či zeaxantina. Oftalmologii sus┼úin c─â ace┼čti doi antioxidan┼úi protejeaz─â vederea ┼či reduc riscul de a dezvolta degenerescen┼úa macular─â, principala cauz─â care conduce la sl─âbirea vederii ┼či la orbire.

Adaug─â fistic peste iaurt sau crem─â de br├ónz─â. Se poate ad─âuga ├«n brio┼če, cl─âtite sau peste fulgii de ov─âz. ├Äncearc─â s─â consumi 18 grame de fistic de patru ori pe s─âpt─âm├ón─â. De asemenea, fisticul nes─ârat poate fi inclus cu succes ├«n dietele vegetariene.