De ce sunt acizii gra┼či Omega-3 buni pentru inim─â

1 2 jpg jpeg

Este concluzia unui studiu publicat ├«n revista american─â ÔÇ×JAMA Internal MedicineÔÇŁ, citat de Agerpres. Aceast─â cercetare, efectuat─â pe baza unor teste extinse de s├ónge pentru a stabili corela┼úia dintre Omega-3 ┼či frecven┼úa infarctelor miocardice, a adunat datele a 19 studii din 16 ┼ú─âri. Acest studiu a inclus un num─âr de 45.637 de participan┼úi.

În acest grup, un număr de 7.973 de persoane au avut infarct miocardic pentru prima dată, dintre care 2.781 au murit, precizează autorii studiului.

Cercet─âtorii n-au descoperit nicio corela┼úie ├«ntre markerii sangvini ai Omega-3 ┼či o reducere a riscului de infarct miocardic non-letal suger├ónd c─â exist─â mecanisme specifice legate de o mortalitate cardiac─â mai sc─âzut─â.

ÔÇ×Aceste noi rezultate, care le includ pe cele din numeroase alte studii, furnizeaz─â ast─âzi o imagine complet─â a efectului preventiv al Omega-3 ├«mpotriva bolilor cardiovasculare", a declarat Liana Del Gobbo, cercet─âtor la Facultatea de Medicin─â a Universit─â┼úii Stanford din California, unul dintre co-autorii cercet─ârii.

Rezultatele diferitelor studii au fost similare, indiferent de vârstă, sex, rasă, de prezenţa sau absenţa diabetului zaharat, de utilizarea de aspirină sau de anti-colesterol.

Este important consumul de pe┼čte ┼či de alte alimente bogate ├«n Omega-3. Pe l├óng─â con┼úinutul de acizi gra┼či, pe┼čtele furnizeaz─â proteine specifice, vitamina D, seleniu ┼či alte minerale, au relevat cercet─âtorii.

Acest nou studiu mondial de cercetare ofer─â o oportunitate f─âr─â precedent de a ├«n┼úelege modul ├«n care afecteaz─â s─ân─âtatea biomarkerii sangvini ai unui mare num─âr de diferi┼úi acizi gra┼či.

Pentru o via┼ú─â s─ân─âtoas─â, este recomandat─â o diet─â echilibrat─â, cel pu┼úin 30 de minute de mi┼čcare ├«n fiecare zi ┼či conumul a cel pu┼úin doi litri de ap─â.