Cum ţii un post sănătos

1 2 jpg jpeg

Credincioşii profită adesea de post pentru a ţine o cură de detoxificare sau pentru a pierde din kilogramele în plus, ceea ce nu este neapărat greşit. Dar, dacă nu ţii cont de anumite reguli, este posibil să îţi faci mai mult rău. Ca să nu slăbeşti organismul, vei avea nevoie de un aport ridicat de vitamine şi minerale - dar nu uita că şi proteinele şi carbohidraţii joacă un rol important.

Înainte de post, fă-ţi un set complet de analize, pentru a fi sigură că organismul este pregătit pentru această perioadă.

Restricţii, dar cu măsură

Este suficient faptul că în timpul postului nu ai voie să mănânci produse de origine animală (carne, lactate, ouă). Dacă încerci să slăbeşti reducând şi numărul de mese sau cantitatea de mâncare consumată la o masă, atunci ai toate şansele să te simţi lipsită de energie, iar tentaţia de a renunţa la post creşte cu atât mai mult. Încearcă să respecţi un program regulat al meselor, să mănânci de trei ori pe zi, eventual adăugând două gustări.

Mănâncă legume şi fructe

Legumele şi fructele joacă un rol important în menţinerea echilibrului nutriţional pe perioada postului. Mănâncă-le, pe cât posibil, crude. De asemenea, nu consuma pâine sau făinoase în exces, pentru a scăpa de senzaţia de foame. Leguminoasele sunt cea mai bună sursă de proteine: mănâncă, cu încredere,mazăre, linte, fasole, soia sau ciuperci. Acestea contribuie şi la întărirea sistemului imunitar.Un pumn de nuci sau alune sunt o excelentă gustare între mese, asigurându-ţi aportul zilnic de grăsimi sănătoase.

Citeşte mai multe pe această temă AICI