Cum a afectat pandemia de coronavirus viaţa a 15.000 de oameni din 11 ţări în care activează Ferratum

1 ferratum jpg jpeg

A 12-a edi┼úie a sondajului interna┼úional Ferratum privind comportamentul consumatorilor ne r─âspunde la c├óteva ├«ntreb─âri importante despre aceasta perioad─â de izolare ┼či despre planurile financiare din acest an.

Rezultatele Barometrului de Var─â FerratumÔäó 2020 - Edi┼úia Covid-19, marcheaz─â cea a 12-a cercetare consecutiv─â realizat─â cu success ├«n aproape 15.000 de gospod─ârii din 11 ┼ú─âri. Acestea includ detalii despre maniera ├«n care Pandemia Mondial─â Coronavirus a afectat via┼úa oamenilor din ├«ntreaga lume ┼či comportamentul de consum, pe ce anume au cheltuit cei mai mul┼úi bani ├«n perioada izol─ârii, care sunt planurile lor pentru lunile urm─âtoare ┼či cum ┼či-au gestionat finan┼úele. De asemenea, ace┼čtia au fost ├«ntrebati ┼či despre cump─âr─âturile online, despre modul de plat─â preferat (card vs. cash) ┼či de ce anume se tem cel mai mult ├«n ceea ce prive┼čte Covid-19.

Rezultatele din acest an arat─â c─â 66% dintre responden┼úi vor cheltui mai pu┼úini bani ├«n perioada vacan┼úei de var─â, ├«n compara┼úie cu aceea┼či perioad─â a anului trecut, ├«n timp ce doar 8% au indicat c─â vor cheltui la fel de mult sau mai mult dec├ót vara trecut─â. Rezultatele arat─â c─â peste 50% dintre responden┼úi au fost afecta┼úi de pandemia mondial─â ┼či ┼či-au anulat planurile din aceast─â var─â. 25% si-au anulat c─âl─âtoriile ├«n afara ┼ú─ârii, ├«n timp ce 15% ┼či-au anulat planurile de cump─ârare a unei ma┼čini ├«n acest an. 10% aveau de g├ónd s─â achizi┼úioneze o cas─â nou─â, dar mai degrab─â ar ├«nt├órzia acest lucru ┼či se vor concentra pe economii.

Anularea planurilor ar putea fi cauzat─â de faptul c─â 13% dintre responden┼úi au men┼úionat c─â ┼či-au pierdut locul de munc─â ┼či sunt ├«n prezent ┼čomeri ca urmare a m─âsurilor luate ├«n perioada Covid-19 ┼či, ├«n acela┼či timp, 18% au avut salariul diminuat. 58% sunt noroco┼čii care nu au fost afecta┼úi financiar ┼či sunt la acela┼či nivel al salariului dinainte de Covid-19.

SUNTEM CU TO┼óII ├ÄN ACEASTA SITUA┼óIE! S─â privim, totu┼či, partea pozitiv─â a lucrurilor: distan┼úarea social─â ne-a apropiat.

Poate am stat departe unii de al┼úii, dar perioada de izolare ne-a apropiat. Faptul c─â am lucrat de acasa ne-a f─âcut, de asemenea, s─â construim conexiuni ┼či mai puternice. Sondajul nostru arat─â faptul c─â Pandemia Mondial─â de Coronavirus a afectat ├«ntreaga lume pe diferite niveluri, dar ne-a ajutat, de asemenea, s─â dezvolt─âm noi hobby-uri, s─â tr─âim o via┼ú─â mai s─ân─âtoas─â, s─â ├«nv─â┼ú─âm cum s─â ne gestion─âm mai bine finan┼úele, s─â apreciem lucrurile m─ârunte ale vie┼úii ┼či ne-au adus mai aproape de noi familiile ┼či pe cei dragi.

├Än ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principal─â (15%), probabil s─â fie la curent cu ┼čtirile legate de Covid-19, au vorbit mai mult la telefon cu prietenii ┼či familia (13%), au petrecut ├«n continuare timp ├«n aer liber dedicat plimb─ârilor zilnice. sau antrenamentelor (11%) ┼či, de asemenea, au urm─ârit Netflix sau streaming online ├«n general (10%).

├Än general, oamenii sunt sociabili prin natura lor ┼či totu┼či li s-a cerut s─â tr─âiasca izola┼úi. ┼×ti┼úi ce anume le-a lipsit acestora cel mai mult ┼či care este primul lucru pe care l-au f─âcut dup─â izolare? A┼ča este: familia (18%) ┼či prietenii (16%). Oamenilor le-au lipsit ie┼čirile, pr├ónzurile la restaurante ┼či serile la terase. C─âl─âtoriile ├«n afara ┼ú─ârii, excursiile pe litoral, via┼úa social─â ┼či cultural─â (cinema, teatru, concerte), chiar ┼či c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â sunt alte r─âspunsuri pe care oamenii au apreciat c─â vor s─â le fac─â imediat ce le va fi permis. Doar 3% dintre responden┼úi duc dorul vie┼úii de birou. Motivul s-ar putea datora faptului c─â au ├«nv─â┼úat s─â lucreze de la distan┼ú─â sau vor doar s─â aib─â o vacan┼ú─â obi┼čnuit─â de var─â ┼či s─â li se permit─â s─â se ├«ntoarc─â la via┼úa lor ├«nainte de Covid-19.

Cine va aloca cel mai mult vacanţei de vară din 2020?

C├ónd vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirm─â c─â aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacan┼úei de var─â, urma┼úi de croa┼úi cu 72%, letoni cu 50% ┼či de rom├óni, cei din urm─â aloc├ónd 49% din veniturile lunare planurilor de var─â. La cel─âlalt cap─ât al graficului g─âsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activit─â┼úile de var─â. (Suedia 31% ┼či Danemarca 29%).

De┼či aproape 61% dintre rom├óni ┼či-au anulat planurile de c─âl─âtorie din acest an, ace┼čtia vor aloca cea mai mare parte din venituri  concediului de var─â ┼či se vor orienta c─âtre destina┼úiile interne.

Cheltuim mai puţin, economisim mai mult

28% dintre respondenţii celor 11 ţări analizate au declarat că intenţionează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.

Responden┼úii inten┼úioneaz─â s─â-┼či acopere cheltuielile de var─â ├«n acest an cu ajutorul economiilor (45%), ├«n timp ce 31% ├«i vor acoperi cu un ├«mprumut Ferratum. 35% nu au luat un ├«mprumut ├«n ultimul timp pentru c─â nu aveau nevoie de bani, ├«n timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat ├«mprumuturile Ferratum, fiind ├«ngrijorati c─â nu le vor putea rambursa la timp. 20% au men┼úionat c─â au cheltuit mai pu┼úini bani ├«n ultima vreme fiind acas─â ├«n timpul izol─ârii.

Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19

C├ónd au fost ├«ntreba┼úi pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, ├«n timpul izol─ârii, 52% au declarat dintre responden┼úi au declarant c─â au cump─ârat alimente, urmate de ├«mbun─ât─â┼úiri la domiciliu (13%), haine ┼či ├«nc─âl┼ú─âminte (12%) ┼či produse de ├«ngrijire personal─â (10%). De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale ┼či au ales s─â comande m├óncare de la restaurantele lor preferate (7%).

Unele ţări s-au schimbat dramatic în comparaţie cu anii precedenţi. De exemplu, Norvegia a ocupat poziţia de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanţei de vară. Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanţa de vară din 2020.

Cum ┼či-au petrecut rom├ónii timpul ├«n perioada Covid-19

15% dintre responden┼úi au afirmat c─â cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor ┼či serialelor online, 12% au vizionat programele TV ┼či 11% au vorbit constant cu familia ┼či prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare. De aceea, 21% dintre ei au afirmat c─â primul lucru pe care ├«l vor face dup─â ce se va sf├ór┼či aceast─â perioad─â de izolare, va fi s─â-┼či viziteze familia ┼či apoi prietenii (15%). ├Än procent de 10% rom├ónilor le-au lipsit ie┼čirile la terase, excursiile la mare ┼či c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â.

Viitorul ├«nseamn─â digitalizare! Pl─â┼úile ├«n numerar pierd teren, cele online sunt ├«n continu─â cre┼čtere

Pl─â┼úile online sunt preferate de 52% dintre responden┼úi, 25% utilizeaz─â ├«n continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online. Cele mai digitalizate ┼ú─âri ├«n ceea ce prive┼čte pl─â┼úile online sunt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate ├«ndeaproape de Danemarca (77%). La sf├ór┼čitul graficului g─âsim Finlanda (28%), prefer├ónd metodele de plat─â prin transfer bancar (52%), ┼či Bulgaria (27%),  bulgarii fiind mai tradi┼úionali┼čti prefer├ónd numerar la livrare (71%).

Cump─âr─âturile online vs. cump─âr─âturile offline

68% dintre responden┼úi ├«nc─â prefer─â cump─âr─âturile tradi┼úionale ├«n detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit ├«n compara┼úie cu anii preceden┼úi, iar explica┼úia este simpl─â: oamenii nu au mai fost la cump─âr─âturi, deoarece ultimele dou─â luni au fost ├«n izolare ┼či au achizi┼úionat totul online.

Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte ţări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.

Topul cheltuielilor în 2020

Responden┼úii din toate cele 11 ┼ú─âri ar cheltui cei mai mul┼úi bani pentru urm─âtoarele trei activit─â┼úi: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru cas─â (11%), finan┼úarea activit─â┼úilor pentru copii (10%) ┼či c─âl─âtorii ├«n ┼úar─â (10%).

Toate ţările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menţionat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).

Lunile urm─âtoare, 15% dintre rom├óni vor cump─âra produse pentru familie, 11% vor achizi┼úiona vacan┼úe ├«n ┼úar─â ┼či 10% ├«┼či vor ├«nnoi garderoba de var─â.

Cum a fost realizat Barometrul de Var─â Ferratum Group 2020Ôäó - edi┼úia 2020 - Covid-19?

ÔÇó Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group ├«n r├óndul clien┼úilor ┼či non-clien┼úilor s─âi, ├«n 11 ┼ú─âri, sub forma unui chestionar online standardizat pentru toate ┼ú─ârile. Veniturile sunt declarate ├«n moneda local─â, iar consumul relativ este calculat ├«n raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ┼úar─â.

Despre Ferratum Group:

  Ferratum Group este un furnizor interna┼úional de servicii bancare mobile ┼či de credite on-line destinate persoanelor fizice ┼či ├«ntreprinderilor mici, distribuite ┼či gestionate pe dispozitive mobile. Fondat ├«n anul 2005 ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n peste 20 de ┼ú─âri din Europa, Africa, America de Sud ┼či de Nord ┼či regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu┼úiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat ├«n anul 2016, este o platform─â inovatoare care ofer─â o gam─â larg─â de servicii bancare, inclusiv pl─â┼úi ┼či transferuri digitale ├«n timp real ├«ntr-o singur─â aplica┼úie. ├Än prezent este disponibil─â ├«n cinci pie┼úe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 680.000 de clien┼úi activi - care au un cont deschis ├«n cadrul Mobile Bank sau un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2020).

Grupul Ferratum este listat ├«n Prime-Standard la Burs─â de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informa┼úii, vizita┼úi www.ferratumgroup.com.