Citim etichetele, dar nu le înţelegem

1 2 jpg jpeg

Sondajul efectuat de CEFF România a scos la iveală că aproximativ 80% dintre români citesc cu atenţie eticheta produselor alimentare şi conţinutul de E-uri.

Procentul creşte chiar la 84% în cazul părinţilor cu copii minori, însă pentru 9 din 10 respondenţi lista este greu de înţeles.

În aceste condiţii, s-a lansat pe piaţa locală marca CEFF Certified E-Friendly Food, marca înregistrată la nivelul Uniunii Europene care atestă faptul că produsele alimentare inscripţionate cu acest logo nu conţin conservanţi, îndulcitori, coloranţi artificiali sau glutamaţi cu potenţial periculos sau controversaţi, conform studiilor experţilor.

Mai poţi citi pe aceeaşi temă:

Iniţiativa a apărut din nevoia tot mai mare a consumatorilor de a fi informaţi cu privire la adaosurile de aditivi din alimente, precum şi din nevoia de a proteja sănătatea familiei lor.

Din totalul respondenţilor care au participat la studiu, 50% au mărturisit că un element vizual ca o ştampilă sau marcă i-ar ajuta să identifice alimentele mai sănătoase.

Aproximativ 25% consideră că un scris mai mare ar simplifica citirea etichetei. Mai mult, 69% ar avea încredere într-o instituţie specializată, independentă, care să ofere ajutor în înţelegerea informaţiilor de pe etichetele alimentare.