Cel mai mare sondaj internaţional realizat de Ferratum compară obiceiurile de consum pe perioada vacanţei de vară din 18 ţări (P)

1 2 jpg jpeg

Rezultatele din acest an arat─âfaptul c├ú26% dintre responden┼úi vor cheltui mai mult dec├ótvara trecut─â, ├«n timp ce 40% vor aloca aproximativ acela┼či buget.

Tendinţe de consum

Rezultatele arat─â c─â cei ce sunt dispu┼či s─âcheltuie cel mai mult din salariul lunar ├«n timpul vacan┼úei de var─âsunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urma┼úi de Letonia (67%), Croa┼úia (61,2%) ┼či Mexic (60,3%) . ├Än acela┼či timp, ┼ú─ârile ├«n care participan┼úii vor aloca cel mai pu┼úin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) ┼či Brazilia (13,1%).

Cum se situează România?

Rom├ónia se situeaz├ú pe pozitia a ┼časea ├«n topul cheltuielilor din perioada s─ârb─âtorilor de var─â, urm├ónd s├ú aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cump─âr─âturile online sunt preferate de 31% dintre rom├ónii ce au participat la sondaj, iar 51% din responden┼úi vor plati cu cardul. Vara acesta, se pare c├ú mare parte din buget va fi dedicat c─âl─âtoriilor ├«n ┼ú─âr─â (18.6%), achizi┼úionarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) ┼či activit─â┼úile recrea┼úionale (11.8%).

├Än ceea ce prive┼čte c─âl─âtoriile, 33,84% dintre ace┼čtia vor folosi serviciile AirBnB ┼či ├«n propor┼úie de 96% vor pl─âti mai pu┼úin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Plăţile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinz─âtor este faptul c─â 70% dintre responden┼úii din Norvegia ┼či Suedia spun c─â prefer─â s─â foloseasc─â cardul ├«n locul numerarului. Dar nu numai ├«n Scandinavia pl─â┼úile cash sunt ├«nlocuite de carduri, peste 50% din participan┼úii la sondajul Ferratum afirm├ónd c─â vor pl─âti cu cardul ├«n aceast─â var─â.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participan┼úii la Barometrul de Var─â Ferratum spune c─â va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estival─â. Privind mai ├«ndeaproape, 80% dintre responden┼úii din Suedia, Canada, Norvegia ┼či Olanda au afirmat c─â prefer─â utilizarea mobile banking-ului ├«n timpul vacan┼úei de var─â.

Cump─âr─âturile online vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestiona┼úi prefer─â cump─âr─âturile online ├«n aceast─â var─â, cu Marea Britanie ┼či Spania ├«n fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia ┼či Mexic, pe de alt─â parte, sunt ceva mai tradi┼úionaliste, responden┼úii aleg├ónd s─â fac─â mare parte din achizi┼úii ├«n magazinele fizice.

40% din buget alocat c─âl─âtoriilor

Se observ─â o cre┼čtere de 7% din bugetul alocat c─âl─âtoriilor, comparativ cu vara trecut─â, astfel ├«nc├ót, anul acesta cei ce au participat la sondaj spun c─â vor aloca un procent de 40% din bugetul vacan┼úei de var─â pentru c─âl─âtorii. ┼ó─ârile ce vor aloca cei mai mul┼úi bani pentru c─âl─âtorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) ┼či Polonia (40.1%). C├ónd au fost ╚őntreba┼úi care sunt activit─â┼úile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din aceast─â var─â, 11.3% din responden┼úi au afirmat c─â prefer─â c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â, ├«n timp ce 8.7% vor c─âl─âtori ├«n str─âin─âtate..

├Än topul celor ce prefer─â c─âl─âtoriile ├«n str─âin─âtate sunt cei din Bulgaria, Brazilia ┼či Danemarca, dispu┼či s─â aloce ├«ntre 15% si 21% din buget pentru a pleca ├«n vacan┼ú─â peste hotare.

Dac─â norvegienii vor cheltui ├«n propor┼úie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) ┼či Bulgaria (48.72%) se afl─â ├«n topul celor ce prefer─â s─â apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare ├«n perioada estival─â.

Care sunt activit─â┼úile preferate ├«n aceast─â var─â ┼či unde merge mare parte din buget?

Referitor la activit─â┼úile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacan┼úei de var─â, responden┼úii au ales c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â (11.3%), urmate ├«ndeaproape de achizi┼úiile de ├«mbr─âc─âminte ┼či accesorii estivale (10.7%), dar ┼či de activit─â┼úi de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activit─â┼úile recrea┼úionale ├«n familie sau cele sportive sunt cele mai populare ├«n Mexic, Canada ┼či Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nun┼úi, etc. Doar responden┼úii din Letonia au ales pe primul loc gr─âdin─âritul ┼či recondi┼úionarea casei, fiind dispu┼či s─â aloce un procent de 16% din venitul lor

Cum a fost realizat Barometrul de Var├ú Ferratum Group 2018Ôäó?

ÔÇó Barometrul de Var├ú Ferratum a fost efectuat de catre clien┼úii activi Ferratum Group ├«n 20 ┼ú─âri din Europa cu un chestionar online standardizat pentru toate loca┼úiile. Veniturile au fost men┼úionate ├«n moneda local─â ┼či investi┼úiile relative pentru var├ú, calculate ca raport ├«ntre cheltuielile de var─â ┼či venitul familiei disponibil ├«n fiecare loca┼úie. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare loca┼úie ├«n func┼úie de paritatea puterii de cump─ârare bazate pe cifrele anului 2014 ale B─âncii Mondiale.

ÔÇó Peste 22.000 de gospod─ârii au participat la sondaj. Responden┼úii au avut v├órste cuprinse ├«ntre 18 ┼či 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospod─âriilor care au participat a fost de ÔéČ603-ÔéČ2631. M├úrimea medie a gospod─âriilor este de 2.9 persoane.

ÔÇó ├Än plus fa┼ú─â de factorii demografici, responden┼úii au fost ├«ntreba┼úi despre venitul lunar disponibil, c├ót de mult cheltuiesc ├«n perioada verii, pe ce activit─â┼úi cheltuiesc banii, dac├ú vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare ┼či dac├ú vor utiliza mobile banking-ul ├«n timpul calatoriilor ├«n str─âin─âtate.

ÔÇó Sondajele au folosit valuta respectiv├ú a fiecarei tari iar r─âspunsurile au fost echivalate astfel ╚őnc├ót s├ú reflecte puterea de cump─ârare a fiec─âreia. To┼úi responden┼úii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group

Ferratum Group este un furnizor interna┼úional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor ┼či ├«ntreprinderilor mici, distribuite ┼či gestionate pe dispozitive mobile. Fondat─â ├«n 2005 ┼či cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n 25 de ┼ú─âri din Europa, Africa, America de Sud ┼či de Nord ┼či in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare digitale ┼či mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu┼úiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansat─â ├«n 2016, este o platform─â inovatoare de servicii mobile care ofer─â o gam─â variata de servicii bancare, inclusiv pl─â┼úi ┼či transferuri online ├«n timp real, ├«ntr-o singur─â aplica┼úie. ├Än prezent este disponibil─â pe cinci pie┼úe europene. Condus─â de fondatorul s─âu, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,9 milioane de clien┼úi activi ┼či fosti care au beneficiat de un ├«mprumut ├«n trecut (la 31 Decembrie 2017) din care peste 780.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel pu┼úin un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.