Ce coji de fructe nu trebuie s─â arunci

2 jpg jpeg

Constipa┼úia te ocole┼čte datorit─â cojilor de mere

Acestea con┼úin acid ursolic care men┼úine s─ân─âtatea musculaturii. ├Än plus, au propriet─â┼úi antiinflamatoare, previn cre┼čterea colesterolului r─âu, stimuleaz─â secre┼úia de colagen. Dac─â ai probleme legate de constipa┼úie, cojile de mere le alung─â datorit─â pectinei ┼či a fibrelor pe care le con┼úin.

Ia-┼úi vitamina C ┼či din coji de pere

Pentru un plus de vitamina C, m─ân├ónc─â perele cu coaj─â cu tot! Pe l├óng─â acest tip de vitamin, cojile perelor au ┼či fibre solubile care fac din fructele zemoase un remediu contra constipa┼úiei, dar ┼či o gustare delicioas─â.

Cojile de citrice îţi protejează inima

L─âm├óile, portocalele, grepfrutul au ├«n cojile lor o mare cantitate de flavonoide, mai precis antioxidan┼úi care pot preveni bolile cardiovasculare ┼či cancerul ├«n mod natural, ├«ndeosebi cancerul de s├ón sau de piele. Cojile citricelor au ┼či efect diuretic, relaxant ┼či tonic cardiac.

Antibiotice naturale sunt ┼či cojile de banan─â

Chiar dac─â nu ┼úi se par comestibil, cojile bananelor au propriet─â┼úi antibiotice, antifungice. Pot fi m├óncate ca atare sau coapte, dup─â ce le-ai zdrobit. Partea interioar─â a cojilor de banan─â este indicat─â ┼či pentru albirea danturii, prin frecarea din┼úilor dup─â periaj.

Cojile de ananas îţi asigură o digestie mai bună

Din cojile de ananas po┼úi face o infuzie cu efect terapeutic. 2-3 c─âni de ceai de coji de ananas, b─âute zilnic, alung─â reten┼úia de ap─â ┼či ├«mbun─ât─â┼úesc digestia.

Atenţie!

Pe cât posibil, alege fructe din surse sigure, pentru a nu fi afectate de pesticide. În caz contrar, este nevoie să renunţi la coji sau să le speli după cum poţi citi AICI