Avantajele ┼či dezavantajele dietei cu fibre

1 2 jpg jpeg

Fibrele se refer─â la tipurile de carbohidra┼úi pe care organismul nu le poate descompune sau absorbi. Chiar ┼či ├«n aceste condi┼úii, fibrele sunt nutrimen┼úi necesari, deoarece ajut─â la men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii corpului. ├Än medie, o persoan─â ar trebui s─â consume ├«ntre 20 ┼či 35 de grame de fibre ├«n fiecare zi.

Dau senzaţia de saţietate

Alimentele bogate în fibre au o densitate mare, ceea ce înseamnă că au nevoie de mai mult timp de digerat. Alimentele care conţin fibre stau mai mult timp în stomac înainte de a trece prin restul tractului digestiv, dând senzaţia de saţietate. În felul acesta, reduci gustările între mese.

U┼čureaz─â digestia

Fibrele ajut─â la reglarea mi┼čc─ârilor tractului digestiv ┼či a intestinului prin ├«ncetinirea progresiei scaunelor. Acest lucru ajut─â corpul s─â absoarb─â mai mult─â ap─â. De asemenea, se reduce inciden┼úa constipa┼úiei ┼či a sindromului de colon iritabil.

Cite┼čte mai multe pe aceast─â tem─â AICI