4 categorii de alimente de care s─â faci abuz

1 2 jpg jpeg

Carbohidraţi

Carbohidra┼úii complec┼či constau din fibre ┼či amidon. Carbohidra┼úii complec┼či difer─â de carbohidra┼úii simpli cum sunt zah─ârul alb, zah─ârul brun, miere, sirop de ar┼úar, sunt gata s─â fie absorbi┼úi de organism ┼či s─â se transforme ├«n glucoz─â. Carbohidra┼úii, pe de alt─â parte, sunt digera┼úi ├«ncet ┼či sunt boga┼úi ├«n fibre. Dau mult─â energie. Ei sunt, practic, combustibilul organismului, de la creier la mu┼čchi. Fibrele solubile sunt ├«n nuci, legume, semin┼úe, orez brun, ov─âz, orz, paste. Toate aceste alimente te ajut─â s─â-┼úi cre┼čti for┼úa, pentru c─â livreaz─â glucoz─â, care ├«nseamn─â energie.

Proteinele

Proteinele sunt desf─âcute ├«n aminoacizi de c─âtre sistemul nostru digestiv. Ace┼čtia sunt folosi┼úi pentru construc┼úia muscular─â, pentru repararea ┼úesuturilor afectate de exerci┼úiul fizic, pentru dezvoltarea sistemului imunitar. Proteinele au o rat─â metabolic─â ├«nalt─â, pentru a c─âror desfacere organismul consum─â calorii. Surse de proteine sunt ou─âle, laptele, carnea de pas─âre, pe┼čtele, br├ónza, unele legume ┼či nuci.

Cite┼čte mai multe pe aceast─â tem─â AICI