Recunoscută în primul rând pentru capacitatea ei de coagulare a sângelui, vitamina K contribuie şi la formarea şi la refacerea oaselor, de aceea este una dintre vitaminele necesare femeilor, care au risc crescut de anemie şi de osteoporoză.

 

Reglează debitul menstrual. Una dintre cele mai importante proprietăţi ale vitaminei K este aceea de a controla procesul de coagulare a sângelui. Vitamina este implicate în foarea unei susbtanţe coagulante din sânge, numită protrombină, care acţionează pentru a proteja organismul de hemoragii. În acest fel, ajută la micşorarea debitului menstrual şi contribuie la coagularea normal a sângelui.

Vegetalele, cea mai bună sursă de vitamina K. Cel mai frecvent, vitamina K se găseşte în legumele cu frunze verzi, precum spanac, urzici, varză sau salată verde. De asemenea, aceasta poate fi asimilată şi prin consumul de conopidă, cartofi, mazăre, morcovi, porumb, roşii, carne şi organe de porc sau de vită. Alte surse naturale importante de vitamina K sunt iaurtul, gălbenuşul de ou, uleiul de soia, uleiul de sofran, uleiul de peste şi algele marine. Aportul de vitamina K poate fi completat şi prin administrarea de suplimente alimentare, însă nu se recomandă depăşirea unei doze zilnice de 500 mcg (micrograme). De altfel, doza necesară pentru adulţi se încadrează între 65 şi 80 mcg.

Alcoolismul este asociat cu deficitul de vitamina K. Vitamina K este produsă de bacteriile „bune” din intestine. De aceea, persoanele cu alcoolism, în cazul cărora pot apărea probleme la nivelul ficatului, al intestinelor sau al rinichilor, şi care au un dezechilibre la nivelul florei intestinale, se pot confrunta cu un deficit de vitamina K în organism.