VIDEO: Berea - s─ân─âtate la halb─â

1 2 jpg jpeg

Fiind a treia cea mai cunoscut─â b─âutur─â din lume, dup─â ap─â ┼či ceai, berea este consumat─â ├«nc─â din cele mai vechi timpuri. Scrierile istorice arat─â c─â ea a ├«nceput s─â fie produs─â odat─â cu cultivarea primelor cereale, ├«n jurul anului 9.500 ├«.e.n. De┼či este ├«ncadrat─â la categoria b─âuturi, berea ┼či-a dovedit de-a lungul timpului calitatea de aliment ce ajut─â la prevenirea mai multor probleme de s─ân─âtate.

Este important de ┼čtiut c─â putem beneficia de toate aceste plusuri doar dac─â alegem berea simpl─â, nu cea cu tot feluri de adaosuri. Re┼úeta de baz─â con┼úine cereale (orz, orez, gr├óu, ov─âz), hamei (surs─â de antioxidan┼úi), ap─â (reprezint─â 93% din cantitate) ┼či drojdie de bere.

Surs─â de fibre, vitamine ┼či minerale

Asemenea vinului ro┼ču, berea este una dintre cele mai bune surse de antioxidan┼úi. Mai exact cele dou─â b─âuturi con┼úin de 4-5 ori mai mul┼úi antioxidan┼úi dec├ót vinul alb. Propriet─â┼úile nutritive ale berii ┼či beneficiile sale sunt date de cantit─â┼úile mari de vitamine (B2, B3, B6, B9) ┼či de minerale (calciu, siliciu, magneziu) din con┼úinut.

B─âutura mai este cunoscut─â ca fiind ┼či surs─â de fibre solubile. Consumul moderat de bere asigur─â aproximativ 5-10% din cantitatea zilnic─â de fibre de care are nevoie organismul.

Aliat împotriva problemelor inimii

Un bun ajutor pentru persoanele cardiace, greu ├«ncercate pe perioada verii din cauza temperaturilor ridicate, este chiar berea. Studiile realizate ├«n ultimii ani de speciali┼čtii americani au ar─âtat c─â substan┼úele din bere reduc riscul apari┼úiei atacurilor de cord cu 20%.

Mai exact, antioxidan┼úii ┼či fibrele din con┼úinut ajut─â la sc─âderea nivelului de colesterol ÔÇ×r─âuÔÇť ┼či favorizeaz─â fluidizarea fluxului sangvin, astfel prevenind atacurile de cord, accidentele vascular cerebrale, dar ┼či alte afec┼úiuni ale inimii.

Previne formarea pietrelor la rinichi

Un pahar de bere nu ne ajut─â doar s─â ne r─âcorim ┼či s─â ne hidrat─âm, ci are ÔÇ×grij─âÔÇť ┼či de s─ân─âtatea rinichilor. ÔÇ×Berea este o surs─â important─â de minerale esen┼úiale necesare organismului. Are un con┼úinut relativ ridicat de potasiu ┼či unul sc─âzut de sodiu, ceea ce ofer─â protec┼úie ├«mpotriva mai multor boli.

├Än plus, con┼úine pu┼úin calciu ┼či este bogat─â ├«n magneziu, ceea ce ar putea ajuta la prevenirea form─ârii pietrelor la bil─â ┼či la rinichiÔÇŁ, afirm─â Corina Zugravu, medic primar Igien─â ┼či Alimenta┼úie la Institutul de S─ân─âtate Public─â, Bucure┼čti.

Un recent studiu realizat de oamenii de ┼čtiin┼ú─â finlandezi a ar─âtat c─â riscul de apari┼úie a calculilor renali (pietre la rinichi) este cu 40% mai mic ├«n cazul persoanelor care obi┼čnuiesc s─â bea bere. Ce alte beneficii aduce berea s─ân─ât─â┼úii :

- previne osteoporoza ÔÇô con┼úinutul ridicat de siliciu ajut─â la prevenirea pierderii masei osoase;

- rehidrateaz─â dup─â efort fizic ÔÇô datorit─â con┼úinutului ridicat de ap─â (aproximativ 93%) berea reduce senza┼úia de sete;

- previne apari┼úia bolii Alzheimer ÔÇô cantit─â┼úile mari de vitamine ┼či de minerale din bere ajut─â la ├«mbun─ât─â┼úirea memoriei ┼či ├«nt├órzie declinul cognitiv;

- scade riscul apari┼úiei cancerului ÔÇô unul dintre compu┼čii din hamei (xantohumol) este recunoscut pentru propriet─â┼úile sale de prevenire a mai multor tipuri de cancer.

SFATUL CLICKS─éN─éTATE: Un consum moderat de bere ├«nseamn─â o cantitate de 660 ml/zi pentru b─ârba┼úi ┼či 330 ml/zi pentru femei, cu o concentra┼úie alcoolic─â de maximum 5%.

INFO: Berea are un con┼úinut caloric redus, de 43 kcal la 100 ml de bere cu alcool ┼či de doar 17 kcal la 100 ml, ├«n cazul berii f─âr─â alcool.

Dr. Corina Zugravu, medic primar Igien─â ┼či Alimenta┼úie, Institutul de S─ân─âtate Public─â, Bucure┼čti

Cercet─ârile recente au ar─âtat c─â persoanele care obi┼čnuiesc s─â consume moderat bere sunt cu 25% mai ferite de afec┼úiunile cerebrale. De asemenea, consumul responsabil de bere contribuie la reducerea riscului de apari┼úie a diabetului de tip II.

Datorit─â vitaminelor ┼či mineralelor pe care le con┼úine, berea este recomandat─â pentru rehidratare, cu at├ót mai mult c─â pe perioada verii pierdem prin transpira┼úie vitamine ┼či minerale. Varianta f─âr─â alcool este indicat─â ┼či femeilor care al─âpteaz─â, mai ales c─â antioxidan┼úii se transmit bebelu┼čului prin intermediul laptelui matern.