Uleiuri care scad colesterolul r─âu

1 2 jpg jpeg

Uleiul de m─âsline, gustos ┼či hr─ânitor

Este considerat unul dintre cele mai s─ân─âtoase uleiuri deoarece con┼úine acizi gra┼či esen┼úiali care ajut─â la cur─â┼úarea arterelor ┼či diminueaz─â riscul afec┼úiunilor cardiace. Bogat ├«n polifenoli, antioxidan┼úi asocia┼úi cu o s─ân─âtate cardiac─â optim─â, uleiul de m─âsline scade nivelul colesterolului r─âu (LDL) ┼či ├«l cre┼čte pe cel al colesterolului bun (HDL). De asemenea, acesta reduce riscul de inflama┼úii, combate ac┼úiunea nociv─â a radicalilor liberi ┼či scade normalizeaz─â tensiunea arterial─â.

Alege din rafturile magazinelor uleiul de m─âsline extravirgin ┼či folose┼čte-l, cu modera┼úie, ├«n prepararea salatelor. Mai mult, po┼úi s─â consumi zilnic 2 linguri┼úe de ulei de m─âsline, pe stomacul gol. Evit─â s─â ├«l folose┼čti la g─âtit, deoarece ├«┼či va pierde propriet─â┼úile.

Uleiul de porumb, pentru un regim echilibrat

Este cunoscut ca un ulei dietetic, recomandat ├«n alimenta┼úia bolnavilor de diabet ┼či a celor care sufer─â de boli ale stomacului. La fel ca ├«n cazul uleiului de m─âsline, uleiul de porumb poate fi o alternativ─â, dac─â ai probleme cu gr─âsimile din s├ónge.

Speciali┼čtii sus┼úin c─â uleiul din germeni de porumb se num─âr─â printre cele mai indicate pentru salate, iar acest lucru se datoreaz─â nu doar gustului aparte, ci ┼či faptului c─â are un con┼úinut ridicat de vitamina E, care ├«nt─âre┼čte sistemului imunitar. Se recomand─â consumul a maximum 30 ml de ulei de porumb pe zi.

Cite┼čte ┼či: Topul celor mai bune uleiuri vindec─âtoare

Uleiul din sâmburi de struguri protejează inima

Acest ulei de culoare galben─â se num─âr─â printre uleiurile ideale de consum, deoarece protejeaz─â inima, men┼úine permeabilitatea ┼či elasticitatea vaselor de s├ónge, prevenind infarctul ┼či este bogat ├«n vitamina E. Are o arom─â relativ neutr─â ┼či poate fi folosit ┼či de persoanele care ├«┼či doresc s─â sl─âbeasc─â. ├Äl po┼úi consuma ├«n salate sau po┼úi face cure ├«ndelungate (5-10 pic─âturi pe zi).

Uleiul de avocado, puternic aromat

Renumit pentru propriet─â┼úile sale antioxidante, bogat ├«n potasiu ┼či alte minerale necesare organismului, uleiul de avocado este indicat ├«n diet─â, deoarece asigur─â un aport de gr─âsimi s─ân─âtoase ┼či ├«mpiedic─â acumularea kilogramelor. Bogat ├«n acid oleic mononesaturat, are ac┼úiune benefic─â asupra sistemului cardiovascular. Este un ulei plin de savoare, foarte aromat. Se recomand─â consumul a 5-10 pic─âturi pe zi.

Uleiul de lumini┼úa-nop┼úii con┼úine acizi gra┼či esen┼úiali

Uleiul de lumini┼úa-nop┼úii se ob┼úine prin m─âcinarea ┼či presarea la rece a semin┼úelor. Are o textur─â u┼čoar─â, culoare galben-verzuie ┼či con┼úine acizi linoleici, vitamina E, magneziu ┼či potasiu. Administrat s─âpt─âm├óni la r├ónd, cre┼čte nivelul colesterolului bun (HDL) ┼či reduce riscul de blocare a arterelor. Dac─â urmezi o cur─â cu ulei de lumini┼úa-nop┼úii, po┼úi preveni acumularea pl─âcilor de aterom pe pere┼úii vaselor de s├ónge. Uleiul din aceast─â plant─â cre┼čte ┼či produc┼úia de prostaciclin─â, o substan┼ú─â cu propriet─â┼úi vasodilatatoare ┼či previne reten┼úia de ap─â. Se recomand─â 5-10 pic─âturi pe zi.

Uleiul de in elimin─â gr─âsimile

Uleiul de in se ob┼úine prin presarea la rece a semin┼úelor de in ┼či con┼úine: acizi gra┼či nesatura┼úi Omega 3, 6 ┼či 9, acid oleic, acid linoleic, magneziu, potasiu, precum ┼či alte vitamine esen┼úiale organismului. Uleiul poate fi folosit at├ót pentru uz intern, c├ót ┼či extern. Anticolesterol, acesta are efect asupra tensiunii arteriale, ├«n prevenirea atacurilor de cord ┼či in prevenirea accidentelor cerebrovasculare. Datorit─â propriet─â┼úilor sale antiinflamatoare ┼či cardioprotectoare, uleiul de in reduce gr─âsimile din s├ónge ┼či previne infarctul miocardic. Se recomand─â ├«n cure, 5-10 pic─âturi pe zi.

Bine de ┼čtiut!

Fiecare ulei esen┼úial are propriet─â┼úile sale terapeutice ┼či contracindica┼úii, a┼čadar, cel mai bine, ├«nainte de a le folosi drept remedii, cere sfatului unui fitoterapeut.

┼×tiai c─âÔÇŽ

ÔÇŽnumai 2 linguri de ulei de rapi┼ú─â asigur─â necesarul zilnic de acizi gra┼či Omega-3?