Topul alimentelor cu un conţinut bogat de calciu

1 2 jpg jpeg

Alimentele fortificate cu calciu Toat─â lumea a auzit de alimente care sunt fortificate cu vitamina D sau calciu. A┼ča c─â pot fi o surs─â bun─â de calciu. Fulgii de ov─âz (1 can─â con┼úine 187 mg calciu), sucul de portocale, laptele de soia (1 can─â con┼úine 300 mg calciu) sunt surse de calciu foarte bune, ┼či pot fi consumate la micul dejun cu cereale pentru doza zilnic─â de calciu. S─â nu uit─âm de tofu, care con┼úine boabe de soia uscate ┼či este o alternativ─â foarte s─ân─âtoas─â pentru cei care nu mai vor s─â consume carne. Se cunoa┼čte faptul c─â soia se poate modifica genetic foarte u┼čor, dar exist─â ├«nc─â soia s─ân─âtoas─â. Jum─âtate de can─â de tofu con┼úine 860 de mg de calciu. Fasolea boabe Fasolea alb─â este o surs─â excelent─â de calciu. Fie c─â faci ciorb─â de fasole ┼či legume, fie c─â faci fasole b─âtut─â, este delicioas─â, s─ân─âtoas─â, iar o can─â de fasole alb─â fiart─â con┼úine ├«n jur de 190 de mg de calciu. Fasolea neagr─â este ┼či ea o surs─â de calciu considerabil─â (2 c─âni de fasole neagr─â la conserv─â con┼úin 185 de mg de calciu). Fasolea neagr─â poate fi folosit─â ┼či ca blat pentru torturi dietetice f─âr─â f─âin─â ┼či alte ingrediente grele. Iat─â aici (http://clickpoftabuna.ro/reteta-zilei/tort-dietetic-fara-faina) o re┼úet─â uimitoare de tort care are ca ├«nlocuitor pentru f─âin─â, fasolea neagr─â bogat─â ├«n calciu. Somonul ┼či sardinele la conserv─â Sunt surse foarte bune de calciu, oasele pe┼čtilor din conserv─â con┼úin cam 400 de mg de calciu ├«n fiecare conserv─â. Oasele somonului con┼úin foarte mult calciu, de aceea cele mai bune sunt conservele. Somonul proasp─ât nu se m─ân├ónc─â cu oase, iar pe┼čtele la conserv─â trece prin procesul de conservare, care presupune ├«nmuierea oaselor pentru a putea fi consumate ├«mpreun─â cu carnea. Sardinele, care sunt foarte gustoase ┼či se pot ad─âuga la orice fel de salat─â con┼úin cam 320 de mg de calciu (7 sardine). Smochinele uscate Smochinele sunt o surs─â bogat─â de antioxidan┼úi, fibre, dar ┼či calciu. Smochinele uscate se pot m├ónca a┼ča simple, sau se pot face diverse creme sau deserturi delicioase din ele. 8 smochine uscate con┼úin ├«n jur de 110 mg de calciu. Migdalele 20 de migdale ├«┼úi asigur─â 75 de mg de calciu, dar con┼úin ┼či potasiu, vitamina E ┼či fier, deci nu vrei s─â ratezi m├ónc─ârurile s─ân─âtoase cu migdale. Simple, ├«n pr─âjituri sau ├«n salate, migdalele nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úia voastr─â.