Topul alimentelor care ne îmbunătăţesc starea de spirit

1 2 jpg jpeg

Unele fructe, legume ┼či pe┼čtele ar avea capacitatea de a-i face ferici┼úi pe oameni , este teoria pe care un medic, Bernard Fontanille, ┼či o ziarist─â ├«n domeniul s─ân─ât─â┼úii, Laurence Grezaud, o dezvolt─â ├«n cartea ÔÇ×Alimentele care aduc fericireÔÇť. Descoper─â care sunt acestea:

Bananele

Prin excelenţă fructele stării de bine, datorită conţinutului ridicat de triptofan, aminoacid pe care corpul îl transformă în serotonină, cunoscută pentru îmbunătăţirea stării de spirit, bananele ar trebui consumate cât mai des. Însă aceste fructe nu sunt singurele alimente cu hormonul fericirii. Ficatul de pasăre este o altă alegere bună.

Avocado

Acest fruct are efecte pozitive asupra celor care au hipertensiune, colesterol m─ârit ┼či diabet. Are ┼či avantajul de a contribui l la men┼úinerea moralului ridicat, datorit─â tirozinei.

Tirozina este un aminoacid care constituie punctul de plecare pentru crearea dopaminei ┼či noradrenalinei, hormoni care aduc fericirea. ├Än plus, datorit─â con┼úinutului de magneziu, lupt─â cu st─ârile de anxietate.

Ciocolata neagr─â

Un studiu a ar─âtat c─â ciocolata neagr─â stimuleaz─â creierului ┼či are efect euforizant.

ÔÇ×Ciocolata ne ├«mbun─ât─â┼úe┼čte starea datorit─â prezen┼úei unor substan┼úe stimulatoare, cum sunt cafeina, teofilina (├«n cantitate mai mic─â dec├ót ├«n cafea ┼či ceai) ┼či mai ales teobromina, stimulent mai u┼čor dec├ót cafeina, dar care ac┼úioneaz─â mai mult timpÔÇť, arat─â autorii c─âr┼úii, cita┼úi de Agerpres.

┼×ofranul

┼×ofranul are ┼či el efect antidepresiv. Printre efectele sale benefice se num─âr─â cele antispasmodice, digestive, analgezice. ├Än medicina chinez─â, ┼čofranul este folosit la tratarea a peste 90 de boli, printre care depresia. Este totu┼či contraindicat la copiii de sub ┼čase ani ┼či la femeile ├«ns─ârcinate.

Sardinele

Mai pu┼úin scumpe dec├ót ┼čofranul, sardinele sunt ┼či ele bune ├«mpotriva depresiei.Elementul activ este DHA, principalul omega 3 existent ├«n ┼úesuturile nervoase.

Dac─â acesta lipse┼čte, se ├«mpiedic─â eliberarea neurotransmi┼ú─âtorilor (dopamina, serotonina, noradrenalina) ┼či se modific─â transmiterea semnalului nervos.

├Än plus, acizii gra┼či Omega 3 din sardine permit ┼či protejarea pere┼úilor arteriali ┼či reglarea tensiunii.