Te balonezi adesea? Ai nevoie de fibre!

1 2 jpg jpeg

Ţi-e foame chiar dacă abia ai mâncat

Un consum zilnic mai mare de fibre ├«┼úi prelunge┼čte senza┼úia de sa┼úietate. Unele studii indic─â faptul c─â persoanelec are m─ân├ónc─â mai des alimente bogate ├«n fibre sl─âbesc mai u┼čor ┼či au un apetit redus sau mai mic dec├ót al celor care le evit─â.

Trebuie re┼úinut c─â numai un anumit tip de fibre asigur─â sa┼úietatea ┼či acesta include cerealele integrale care te ┼úin departe de alimentele nes─ân─âtoase, hipercalorice.

Te confrun┼úi adesea cu balonarea ┼či constipa┼úia

Constipa┼úia este cauzat─â adesea de o diet─â s─ârac─â ├«n fibre solubile care traverseaz─â corpul f─âr─â a fi digerate bine, r─âm├ón relativ intacte ┼či te ajut─â s─â scapi de problema constipa┼úiei.

C├ónd fibrele stimuleaz─â alimentele s─â treac─â mai u┼čor prin tractul digestiv reduce riscul de apari┼úie a constipa┼úiei ┼či a balon─ârii. Lipsa de fibre face alimentele s─â traverseze mai greu sistemul digestiv, iar din aceast─â cauz─â se ive┼čte balonarea.

Ai colesterolul m─ârit

Un alt vinovat pentru un nivel crescut al colesterolului rău este dieta lipsită de fibre. Seminţele de in, fulgii de ovăz, fasolea, merele, fructele în general reduc colesterolul rău, deoarece acesta este eliminat cu ajutorul fibrelor pe care le conferă aceste alimente.

Cite┼čte ┼či: 5 super-alimente bogate ├«n fibre

Iei u┼čor ├«n greutate

Legumele ┼či fructele care-┼úi aduc un plus de fibre cer o mestecare mai bun─â ┼či te oblig─â s─â m─ân├ónci mai pu┼úin, s─â te saturi mai repede.

C├ónd nu-┼úi dai timp s─â mesteci pe ├«ndelete alimentele, ajungi s─â te saturi mai greu ┼či s─â m─ân├ónci mai mult, ceea ce te face s─â iei ├«n greutate mai mult ├«ntr-un timp scurt.