Supa care ţine cancerul departe

2 jpg jpeg

Maz─ârea este o legum─â extrem de bogat─â ├«n proteine, minerale, vitamine ┼či fibre vitale pentru organism. Se bucur─â de o cantitate important─â de vitamina K, vitamin─â responsabil─âcu activarea calciul din organism pentru a fi mai u┼čor asimilat de masa osoas─â.

Con┼úinutul de acid folic ┼či de vitamina B6, ajut─â organismul s─â combat─â apari┼úia a dou─â dintre cele mai r─âsp├óndite afec┼úiuni mai ales dup─â v├órsta de 40 de ani ┼či anume osteoporoza ┼či arteroscleroza. Complexul vitaminic B de care dispune ┼či anume tiamina (B1), riboflavina (B2) ┼či niacina (B3), ajut─â la reglarea nivelului de lipide, carbohidra┼úi ┼či proteine din organism.

O important─â surs─â de vitamina C

Practic aceast─â vitamin─â este unul dintre principalii antioxidan┼úi ai organismului, un nivel optim al acestui antioxidant ├«n corp te protejeaz─â de infec┼úii, viru┼či ┼či inclusiv de cancer.

├Än orice sezon ai nevoie de protec┼úi, nici vara nu face excep┼úie, mai ales pentru c─â acum este sezonul ├«n care transpiri cel mai mult, organismul are nevoie constant s─â ├«l aju┼úi s─â ├«┼či refac─â echilibrul vitaminic.

Află cât de importantă este mazărea pentru sistemul osos AICI

Supa cremă de mazăre, secretul sănătăţii

Un preparat gustos, hr─ânitor care te poate ajuta s─â ┼úii bolile la distan┼ú─â. ┼óine cont de faptul c─â alimenta┼úia este doar un prim pas din ├«ntreg procesul de ├«ntre┼úinere a s─ân─ât─â┼úii tale. Procesul mai cuprinde ┼či odihn─â, hidratare, sport ┼či relaxare. Astfel, datorit─â tuturor ingredientelor con┼úinute de aceast─â sup─â prezentat─â mai jos, ├«i vei oferi organismului t─âu o por┼úie ampl─â de vitamine ┼či substan┼úe nutritive extrem de benefice ├«n orice moment al anului.

Pentru a o preg─âti ai nevoie de 300 de grame de maz─âre crud─â ori congelat─â, 2 litri ┼či jum─âtate de ap─â, 1 morcov ┼či o ceap─â medie, o jum─âtate de r─âd─âcin─â de ┼úelin─â, ulei , sare ┼či piper.

Cum se prepar─â supa

Toac─â ceapa, ┼úelina ┼či morcovul ┼či pune-le la fiert. Dup─â aproximativ 20 de minute adaug─â ┼či maz─ârea. Dup─â ce au fiert toate legumele, strecoar─â-le ┼či p─âstreaz─â zeama. Legumele trebuie s─â le pisezi, adaug─â treptat c├óte pu┼úin din zeama lor p├ón─â ob┼úii un piure mai fluid. Adaug─â sare, piper dup─â gust ┼či pu┼úin ulei. O po┼úi consuma a┼ča simpl─â sau o po┼úi asezona cu sm├ónt├ón─â ori cu crutoane.

Vitaminele, fibrele ┼či flavonoidele din aceast─â sup─â te vor ajuta s─â te bucuri de o stare bun─â de s─ân─âtate, este benefic─â pentru a regla colesterolul din s├ónge, tensiunea arterial─â, dar ┼či s─â ai un tranzit mult mai bun ┼či s─â scapi de surplusul de kilograme.

Soluţia în zilele caniculare

Dac─â alegi s─â o consumi rece, supa crem─â de maz─âre este cea mai s─ân─âtoas─â alegere pentru a ajuta digestia, tranzitul ┼či s─â scapi de toxinele acumulate.

Este destul de hr─ânitoare, cu un gust pl─âcut, se prepar─â rapid ┼či poate fi consumat─â ├«n orice moment al zilei. Indicat ar fi s─â o consumi de 2-3 ori pe s─âpt─âm├ón─â cel pu┼úin ┼či apoi s─â te bucuri de rezultatele ob┼úinute.

Nu uita nici faptul c─â maz─ârea se bucur─â din plin ┼či de prezen┼úa acizilor gra┼či de tipul Omega 3, extrem de benefici organismului t─âu. Acizii gra┼či de tipul Omega 3 formeaz─â un scut pentru corpul t─âu ┼či ├«l protejeaz─â de factorii nocivi externi ┼či ├«ncetinesc procesul de ├«mb─âtr├ónire.