Profită de antioxidanţii din fructele de sezon!

1 2 jpg jpeg

Fructele de var─â ├«┼úi furnizeaz─â vitaminele ┼či nutrien┼úii de care corpul are foarte mare nevoie pentru a func┼úiona normal.

Printre substan┼úele pe care le reg─âsim ├«n fructele de sezon se num─âr─â antioxidan┼úii, care ajut─â corpul s─â lupte cu radicalii liberi, responsabili de ├«mb─âtr├ónire ┼či de apari┼úia unor boli, precum temutul cancer. Iat─â ce fructe po┼úi consuma din abunden┼ú─â!

C─âp┼čunile ne ap─âr─â de cancer

Surse de vitamine C, K, B2, B5, precum ┼či de magneziu, iod, acizi gra┼či omega 3 ┼či potasiu, c─âp┼čunile con┼úin fenoli, antioxidan┼úi care protejeaz─â structurile celulare.

Mai multe studii au subliniat c─â, datorit─â antioxidan┼úilor pe care ├«i con┼úin, c─âp┼čunile sunt printre cele mai importante fructe anticancer, prevenind ┼či apari┼úia altor afec┼úiuni, cum sunt degenerescen┼úa macular─â legat─â de v├órst─â ┼či artrita reumatoid─â. S─ârace ├«n calorii, c─âp┼čunile reprezint─â o alegere inspirat─â ┼či ├«n curele de sl─âbire.

Cire┼čele, un adev─ârat somnifer

O alt─â tenta┼úie dulce a verii, cire┼čele sunt bogate ├«n antocianin─â, un alt antioxidant redutabil, care are efect antitumoral, ├«mpiedic├ónd instalarea unor forme de cancer. Po┼úi prepara ┼či deserturi apetisante cu cire┼če, cum ar fi tartele.

Pe l├óng─â gustul lor delicios, acestea ├«┼úi furnizeaz─â melatonin─â, substan┼ú─â care te ajut─â s─â ai un somn lini┼čtit ┼či care te protejeaz─â de bolile cardiace. Cire┼čele, at├ót cele dulci, c├ót ┼či cele amare, sunt recomandate ├«n ameliorarea durerilor musculare, a bolilor hepatice ┼či ├«n litiazele renale ┼či biliare.

Piersicile fortific─â sistemul imunitar

Delicioasele piersici sunt deosebit de valoroase ┼či pentru s─ân─âtate. Datorit─â con┼úinutului ridicat de vitamina C, piersicile ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar.

Antioxidan┼úii din piersici ajut─â la prevenirea cancerului, a bolilor cardiovasculare ┼či la ├«nt├órzierea procesului de ├«mb─âtr├ónire. Antioxidan┼úii lutein─â ┼či zeaxantin─â din compozi┼úia lor ajut─â la filtrarea luminii solare, ├«mpiedic├ónd efectul negativ al radia┼úiilor ultraviolete asupra retinei.

Caisele menţin vederea bună

Printre vitaminele care recomand─â caisele ca alegere s─ân─âtoas─â se afl─â vitamina A, antioxidant puternic, care te fere┼čte de apari┼úia unor boli oculare, precum cataracta ┼či degenerescen┼úa macular─â.

Doar trei caise ├«┼úi furnizeaz─â jum─âtate din doza zilnic─â necesar─â de vitamina A. Licopenul, alt antioxidant important din aceste fructe, ├«mpiedic─â oxidarea colesterolului LDL (numit ┼či cel ÔÇ×r─âuÔÇŁ), diminu├ónd riscul instal─ârii bolilor de inim─â. Caisele mai con┼úin ┼či vitamina C, care ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar, precum ┼či vitamine din complexul B.

Murele, mai bogate în antioxidanţi

Printre fructele cu cel mai mare nivel de antioxidanţi se numără murele. De altfel, toate fructele de pădure sunt renumite pentru cantitatea lor importantă de antioxidanţi.

Pentru a m─âsura valoarea antioxidant─â a diverselor alimente, speciali┼čtii folosesc metoda ÔÇ×capacit─â┼úii de absorb┼úie a radicalilor de oxigenÔÇŁ (ORAC: Oxygen Radical Absorbance Capacity).

Doctor Click! v─â sf─âtuie┼čte

Fructele verii sunt surse importante de vitamine ┼či minerale cu valoare antioxidant─â. Un am─ânunt deloc de neglijat este intensitatea culorii acestor fructe: cu c├ót sunt mai colorate, cu at├ót este mai mare ┼či nivelul de antioxidan┼úi con┼úinu┼úi de ele. ├Än topul fructelor cu propriet─â┼úi antioxidante se num─âr─â fructele de p─âdure, mai precis afinele ┼či murele.

De asemenea, c─âp┼čunile, cire┼čele, caisele ┼či piersicile sunt, la r├óndul lor, bogate ├«n antioxidan┼úi care ne pot proteja de nenum─ârate boli, printre care temutul cancer. Este important de men┼úionat ┼či faptul c─â substan┼úele antioxidante ne protejeaz─â de efectele ├«mb─âtr├ónirii ┼či de afec┼úiunile cardiovasculare.