P─âtrunjelul ┼či l─âm├óia ├«┼úi protejeaz─â ficatul

1 2 jpg jpeg

P─âtrunjelul consumat at├ót ├«n salate c├ót ┼či ├«n sucuri al─âturi de l─âm├óie reprezint─â o variant─â s─ân─âtoas─â de a avea grij─â de vitalitatea ┼či buna func┼úionare a organismului t─âu.

Con┼úine proteine (20%), flavonoidele responsabile de ├«ntre┼úinerea membranele celulelor s├óngelui ┼či au ┼či rol de antioxidant, uleiuri esen┼úiale, fier, calciu, fosfor, mangan, vitamina K, betacaroten ┼či mai ales vitamina C.

Mai mult de at├ót dac─â te hot─âr├ó┼čti s─â scapi de c├óteva kilograme pe care le-ai acumulat pe perioada rece cu ajutorul p─âtrunjelului po┼úi s─â sl─âbe┼čti ├«n doar o s─âpt─âm├ón─â de nu mai pu┼úin de 4 kilograme.

Odat─â cu suportul de substan┼úe nutritive esen┼úiale, p─âtrunjelul echilibreaz─â, stimuleaz─â energia organelor ┼či ├«mbun─ât─â┼úeste capacitatea de asimilare a nutrimen┼úilor.

Cite┼čte ┼či: Ceaiul de p─âtrunjel, aliatul tenului frumos

Stimuleaz─â regenerarea ficatului

Conţine de patru ori mai multă vitamina C decât are în mod normal o portocală, este sub să îţi ţină sub control tensiunea deoarece este un bun stabilizator natural.

R─âd─âcina acestei mici plante verzi ┼či aparent banale este un bun reparator al ficatului, un foarte bun stimulent pentru rinichi ┼či combate cu succes re┼úinerile de ap─â.

├Än cazul ├«n care te confrun┼úi cu pietre la rinichi este indicat s─â consumi ceai din frunzele ┼či tulpina p─âtrunjelului.

Te ajut─â s─â sl─âbe┼čti

Consumat sub formă de salată acesta contribuie vizibil la reducerea greutăţii corporale fără a pune în pericol echilibrul de vitamine din organism.

Adun─â frunzele ┼či codi┼úele fragede de la ┼čase leg─âturi, toac─â-le m─ârunt, po┼úi s─â adaugi pentru mai mult gust ┼či o m├ón─â de frunze de ment─â m─ârun┼úite, o ro┼čie t─âiat─â cubule┼úe ┼či zeama de la o l─âm├óie.

M─ân├ónc─â aceast─â salat─â de fiecare dat─â c├ónd sim┼úi senza┼úia de foame, sau chiar ┼či ca garnitur─â, atunci c├ónd sl─âbirea nu este scopul principal.

Dac─â totu┼či vrei s─â profi┼úi de avantajele lui la maxim ┼či s─â ├«┼úi rec├ó┼čtigi silueta de alt─â dat─â, timp de o s─âpt─âm├ón─â apeleaz─â la aceast─â salat─â la care mai po┼úi ad─âuga o cafea ┼či un fruct la micul dejun, un piept de curcan fiert sau la gr─âtar la pr├óz ┼či seara un ou fiert cu un morcov ras.

Are proprietăţi laxative

O plant─â at├ót de la ├«ndem├óna ta ┼či cu at├ót de multe calit─â┼úi ├«nc├ót ar fi p─âcat s─â nu o folose┼čti. Printre altele consumul de p─âtrunjel ├«mbun─ât─â┼úe┼čte digestia prevenind astfel balonarea, indigestia, constipa┼úia. Datorit─â con┼úinutului de vitamina C, betacaroten, clorofil├« ┼či vitamina B12 stimuleaz─â sistemul imunitar, iar ├«n combina┼úie cu l─âm├óia, aceasta ├«i spore┼čte ┼či mai mult calit─â┼úile.

Dreneaz─â ficatul, dezinfecteaz─â tubul digestiv dar ┼či c─âile urinare, av├ónd un efect aniseptic mai ales asupra c─âilor respiratorii.

Spal─â bine ├«n ap─â rece trei leg─âturi de p─âtrunjel, taie-le fin ┼či pune-le ├«ntr-un vas unde ├«n prealabil ai ad─âugat zeama de l o l─âm├óie, pu┼úin ulei de m─âsline. Pentru o savoare mai intens─â po┼úi s─â adaugi ┼či doi c─â┼úei de usturoi m─ârun┼úi┼úi bine. Va rezulta astfel o salata cu un gust delicios, extrem de aromat─â ┼či o por┼úie de s─ân─âtate curat─â.

Luptă împotriva cancerului

Con┼úine o cantitate important─â de acid folic, iar l─âm├óia ├«l completeaz─â, pentru ca, astfel, antioxidan┼úii compu┼či s─â lupte ├«mpotriva radicalilor liberi ┼či a preven┼úiei cancerului. Clorofila, odat─â ajuns─â ├«n organism, genereaz─â via┼ú─â la nivel celular ├«nt─ârind astfel structura lor.

Pont

Fierul non-hemic din p─âtrunjel se poate absorbi corect dac─â ├«l combini cu pu┼úin─â zeam─â de l─âm├óie. De altfel, uleiul presat la rece ┼či l─âm├óia nu trebuie s─â lipseasc─â din nicio salat─â.