Oul faţă cu sănătatea noastră

1 2 jpg jpeg

G─âlbenu┼čul, mai bogat ├«n calorii dec├ót albu┼čul Oul furnizeaz─â organismului proteine de cea mai bun─â calitate, minerale, gr─âsimi ┼či vitamine. Astfel, con┼úine to┼úi aminoacizii esen┼úiali necesari organismului.

G─âlbenu┼čul e foarte bogat ├«n fosfolipide esen┼úiale pentru s─ân─âtate. Con┼úinutul de vitamine hidrosolubile (mai ales cele din complexul B) ┼či liposolubile (A, D, E ┼či K) ├«l recomand─â drept aliment de baz─â ├«n alimenta┼úia copiilor ┼či gravidelor. Pe l├óng─â aceste vitamine, g─âlbenu┼čul e bogat ├«n fosfor, zinc, calciu ┼či fier.

Diferen┼úa de calorii dintre albu┼č ┼či g─âlbenu┼č e substan┼úial─â. G─âlbenu┼čul unui ou mare are 55 de calorii, ├«n timp ce albu┼čul furnizeaz─â doar 17.

Oul, ├«n sine, nu ├«ngra┼č─â, ci modul ├«n care e g─âtit. E suficient s─â ad─âug─âm ulei, unt sau ┼čunc─â pentru ca aportul caloric al ou─âlor s─â creasc─â substan┼úial.

Calorii: 185

Proteine: 13.9 g

Lipide: 13.3 g

Carbohidraţi: 1,4 g

Calorii: 155

Proteine: 12,6 g

Lipide: 10,6 g

Carbohidraţi: 1,1 g

Calorii: 142

Proteine: 4 g

Lipide: -

Carbohidraţi: 1.5 g

Calorii: 252

Proteine: 12.9 g

Lipide: 12 g

Carbohidraţi: 0,7 g

Calorii: 163

Proteine: 14 g

Lipide: 10.8 g

Carbohidraţi: 1.1 g

Calorii: 219,2

Proteine: 12.1 g

Lipide: 17.9 g

Carbohidraţi: 1 g

Calorii: 530

Proteine: 10 g

Lipide: 54 g

Colesterol: 2.6 g