Obiceiuri alimentare care-ţi afectează sănătatea

1 2 jpg jpeg

De┼či anumite reguli alimentare sunt considerate liter─â de lege pentru un regim de via┼ú─â echilibrat, chiar ┼či ├«n domeniul nutri┼úiei se mai strecoar─â mituri ce ne pot afecta s─ân─âtatea. Mit 1: Degresat sau f─âr─â zah─âr ├«nseamn─â f─âr─â calorii

Adev─ârul este c─â ├«n cele mai multe cazuri etichetele care afi┼čeaz─â ÔÇť DegresatÔÇť sau ÔÇťF─âr─â zah─ârÔÇť sunt doar capcane, deoarece din dorin┼úa de a crea un produs care s─â fie ├«n primul r├ónd gustos, produc─âtorii compenseaz─â lipsa gr─âsimii cu mai mult zah─âr sau poten┼úiatori de arome ┼či sare, iar zah─ârul este ├«nlocuit la r├óndul lui cu exces de sodiu, f─âin─â sau chiar gr─âsime.

Toate aceste alimente care creeaz─â imaginea unui produs gustos ┼či bun pentru siluet─â, doar adaug─â calorii prin diferite arome artificiale. Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina dac─â produsul este ├«ntr-adev─âr s─ân─âtos prin verificarea ingredientelor.

Sodiul este un mineral important pentru organism ce ajut─â la buna func┼úionare a sistemului muscular ┼či nervos, astfel c─â este recomandat ca acesta s─â fie men┼úinut la un nivel echilibrat.

Mult timp s-a discutat despre efectul negativ al sodiului asupra presiunii arteriale ┼či despre riscul crescut de apari┼úie a bolilor de inim─â. De┼či este adev─ârat c─â sodiul cre┼čte ├«ntr-o m─âsur─â mic─â tensiunea arterial─â, diminuarea cantit─â┼úii zilnice de sodiu nu aduce beneficii ci poate cre┼čte nivelul trigliceridelor ┼či al colesterolului. Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu sufer─â de tensiune ridicat─â, nu este indicat s─â evite consumul de sare.

De┼či au cap─âtat o reputa┼úie proast─â din cauza colesterolului care se g─âse┼čte ├«n g─âlbenu┼č (aproximativ 211 mg/ou), asta nu ├«nseamn─â c─â ouale trebuie evitate pentru a proteja s─ân─âtatea inimii. Este important s─â ┼čtim c─â nivelul ridicat de colesterol este ├«n primul r├ónd consecin┼úa unei diete bogate ├«n acizi gra┼či satura┼úi ┼či nu a consumului unui singur aliment.

Mai mult, consumul zilnic de ou─â nu cre┼čte semnificativ nivelul de colesterol iar beneficiile acestuia dep─â┼česc cu mult a┼ča-zisele pericole. Din contr─â, studiile au demonstrat c─â m├óncatul ou─âlelor cre┼čte nivelul de colesterol bun HDL.

Mit 4: Consumul de carbohidraţi afectează sănătatea

Carbohidra┼úii sunt o surs─â important─â de energie ┼či se ├«mpart ├«n dou─â categorii importante: cei complec┼či care aduc beneficii multiple s─ân─ât─â┼úii (cerealele integrale de secar─â sau ov─âz, nuci, semin┼úe, linte, alune, maz─âre) ┼či cei simpli, care au fost procesa┼úi industrial ┼či ┼či-au pierdut astfel o mare parte din fibre ┼či nutrien┼úi (dulciurile cu zah─âr ┼či f─âina alb─â, junk food).

Carbohidra┼úii simpli nu fac altceva dec├ót s─â polueze organismul cu toxine, zah─âr ┼či alte chimicale ce apar ├«n urma proces─ârii acestora. A┼čadar, consumul de carbohidra┼úi este benefic pentru s─ân─âtate at├óta timp c├ót este vorba de cei complec┼či.

Nu doar vinul ro┼ču este cel care aduce beneficii organismului ┼či ├«n special inimii: berea ┼či alte b─âuturi alcoolice au acela┼či efect, at├óta timp c├ót sunt consumate echilibrat. ├Än general, alcoolul stimuleaz─â nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia actioneaz─â asupra trigliceridelor, diminu├ónd astfel riscul de a dezvolta mai t├órziu cheaguri de s├ónge ce pot provoca atacuri cerebrale. Cu toate acestea, nu trebuie s─â uit─âm c─â nu este indicat consumul zilnic de alcool ┼či nici dep─â┼čirea cantit─â┼úii de 100 ml la o servire. ├Än caz contrar, efectele negative vor dep─â┼či beneficiile acestora.

├Än cele mai multe cazuri, anumite obiceiuri alimentare drastice sunt rezultatul dorin┼úei de a pierde ├«n greutate, astfel c─â multe persoane ├«┼či restric┼úioneaz─â dieta pentru a ajunge la silueta dorit─â.

Exist─â multe suplimente (precum Pagosten), suplimente ce reduc apetitul, men┼úine o senza┼úie de sa┼úietate, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte metabolismul ┼či stimuleaz─â absorb┼úia calciului. ├Äns─â, ├«nainte de a lua astfel de suplimente cere┼úi opnia medicului vostru.