Motive pentru care ai nevoie zilnic de colagen

1 2 jpg jpeg

Colagenul joac─â un rol important ├«n formarea oaselor, cartilajelor ┼či pielii. Odat─â cu ├«naintarea ├«n v├órst─â nivelul s─âu scade, ceea ce atrage apari┼úia ridurilor, a afec┼úiunilor oaselor sau a articula┼úiilor. Men┼úine s─ân─âtatea articula┼úiilor Flexibilitatea ┼či lubrifierea articula┼úiilor sunt men┼úinute─â ┼či cu ajutorul colagenului. Lipsa acestora favorizeaz─â apari┼úia fracturilor. De aceea, la primele semne, durere, amor┼úire, m─ân├ónc─â mai des alimente care con┼úin colagen ┼či adreseaz─â-te unui medic pentru a lua suplimentele potrivite. P─âstreaz─â elasticitatea pielii Pe m─âsur─â ce ├«mb─âtr├óne┼čti, pielea este prima care sufer─â. Se ivesc imperfec┼úiuni, riduri ┼či se reduce elasticitatea. Factori precum fumatul, expunerea prelungit─â la razele ultraviolete, poluarea, dieta bogat─â ├«n aditivi afecteaz─â structura pielii. ├Ämbun─ât─â┼úe┼čte acuitatea vizual─â De nivelul de colagen depinde ┼či s─ân─âtatea ocular─â, ├«ndeosebi cea a corneei. Dac─â ai nevoie de ochelari ori dac─â un oftalmolog ┼úi-a depistat semne de glaucom, m─ân├ónc─â mai des alimente care ├«┼úi aduc colagen sau ia un supliment care-l con┼úine.

Cite┼čte ┼či: 10 alimente pentru ochi s─ân─âto┼či

F─âr─â colagen, musculatura se formeaz─â ┼či se reface mai greu dup─â exerci┼úiile fizice intense. Musculatura va fi mai puternic─â, mai rezistent─â cu ajutorul acestei proteine, ceea ce ├«nseamn─â c─â va fi mai pu┼úin expus─â accident─ârilor.