De ce sa mananci unt de arahide la micul dejun

1 de ce sa mananci unt de arahide la micul dejun secretul pe care nu ti l a spus nimeni eklz jpg jpeg

Untul de arahide are multe calorii si cu siguranta ti s-a spus sa nu il consumi pentru ca ingrasa. Insa il poti include chiar si la micul dejun.

Untul de arahide natural contine doar doua ingrediente: alune si sare. Contine grasimi monosaturate, excelente pentru inima, si genisteina, un component care suprima genele responsabile cu ingrasarea.  Nutritionistii recomanda incoroporarea untului de arahide la micul dejun, sub forma de smoothie.

Pune intr-un blender o cana de lapte de migdale si o lingura din pudra ta proteica preferata. Adauga jumatate de banana si o lingura de unt de arahide. Amesteca bine.

Aceasta bautura este un mod excelent de a-ti incepe ziua pentru ca reprezinta echilibrul perfect de grasimi sanatoase, proteine si carbohidrati. 

Delicios ┼či hr─ânitor, untul de arahide are numeroase beneficii asupra organismului. Acesta joac─â un rol important ├«n prevenirea afec┼úiunilor cardiovasulare ┼či a bolii Alzheimer.

O surs─â bun─â de potasiu

O diet─â bogat─â ├«n sare este asociat─â cu cre┼čterea presiunii arteriale, accidente vasculare ┼či alte afec┼úiuni. ├Äns─â, un regim bogat ├«n potasiu poate reduce riscul de a suferi de boli de inim─â ┼či ├«mbun─ât─â┼úe┼čte s─ân─âtatea organismului.

├Äntr-un studiu se arat─â c─â persoanele care consum─â 4.7 grame de potasiu pe zi au parte de acelea┼či beneficii ca ┼či ├«n cazul ├«n care ar consuma cu 4 grame de sare mai pu┼úin. Cu toate acestea, 4.7 grame de potasiu ob┼úinut prin consumul de unt de arahide ar putea d─âuna organismului, a┼čadar consum─â-l ├«n combina┼úie cu banane pentru a ob┼úine aportul necesar de potasiu.

Combate colesterolul "r─âu"

De┼či untul de arahide con┼úine gr─âsimi saturate ┼či sare, nu ├«nseamn─â neap─ârat c─â trebuie exclus din dieta ta. Nutri┼úionistul Walter C.Willet afirm─â c─â 2 linguri cu unt de arahide con┼úin 3.3 grame de gr─âsimi saturate ┼či 12.3 grame de gr─âsimi mononesaturate, benefice pentru organism.

Într-o cantitate moderată, grăsimile saturate nu fac rău organismului. Însă, consumate în exces, grăsimile saturate pot duce la înfundarea arterelor, ceea ce implică un risc crescut de dezvoltare a bolilor de inimă. Pe de altă parte, grăsimile mononesaturate scade nivelul colesterolului rău (LDL), prevenind astfel apariţia afecţiunilor cardiovasculare.

Menţine sezaţia de saţietate

Untul de arahide men┼úine senza┼úia de sa┼úietate pentru o lung─â perioad─â de timp, motiv pentru care ai toate ┼čansele s─â consumi mai pu┼úine calorii goale. De asemenea, untul de arahide este o surs─â de nutrien┼úi de calitate, deoarece pe l├óng─â potasiu ┼či gr─âsimi mononesaturate, con┼úine proteine, fibre, acid folic, magneziu, vitamina E ┼či resveratrol, un antioxidant puternic care se g─âse┼čti din plin ┼či ├«n compozi┼úia vinului ro┼ču.

Ascute mintea

Dou─â linguri cu unt de arahide con┼úin 4.3 miligrame de niacin─â (vitamina B3), un nutrient important care are rolul de a proteja creierul ├«mpotriva declinului cognitiv. ├Än urma unui studiu efectuat ├«n Chicago la care au luat parte 3000 de oameni cu v├órste de peste 65 de ani, oamenii de ┼čtiin┼ú─â au ajuns la concluzia c─â persoanele care consum─â 22 miligrame de niacin─â pe zi au un risc cu 70% mai scazut de a suferi de Alzheimer, spre deosebire de cei care consum─â 13 miligrame.