Cum s─â alegi bananele cele mai bune

1 2 jpg jpeg

Pentru unele persoane, bananele verzi sunt mult mai bune dec├ót bananele foarte coapte. De┼či p─ârerile sunt ├«mp─âr┼úite, cele mai s─ân─âtoase banane sunt cele care con┼úin c├ót mai pu┼úine toxine. Verzi sau foarte coapte, bananele con┼úin o multitudine de substan┼úe nutri┼úionale, vitamine, minerale ┼či fibre.

De ce s─â optezi pentru cele verzi?

├Än stare crud─â, bananele se prepar─â termic sau sub form─â de f─âin─â, sunt alternative alimentare pentru persoanele alergice la gluten. Amidonul din bananele crude ajut─â la reglarea nivelului de glicemie, la men┼úinerea greut─â┼úii corpului ┼či reducerea nivelului colesterolului din s├ónge. De asemenea, amidonul are rolul de a men┼úine s─ân─âtatea colonului, astfel ├«mbun─ât─â┼úind starea digestiv─â. ├Än plus, consumul regulat de banane verzi ├«mbun─ât─â┼úe┼čte secre┼úia de insulin─â.

At├ót bananele coapte, c├ót ┼či cele verzi sunt surse bogate ├«n potasiu, mineral─â ce contribuie la men┼úinerea presiunii arteriale normale ┼či a s─ân─ât─â┼úii rinichilor ┼či inimii. Bananele verzi con┼úin ┼či vitamina B6, care men┼úine masa muscular─â ┼či corporal─â, deci contribuie la men┼úinerea unei greut─â┼úi corporale echilibrate.

Un alt plus al bananelor verzi este con┼úinutul bogat de vitamina C, un puternic antioxidant care combate infec┼úiile din organism ┼či ├«l protejeaz─â ├«n acela┼či timp. Un plus al bananelor verzi este faptul c─â sunt foarte bogate ├«n fibre alimentare, acestea av├ónd rolul de reglare a proceselor digestive, inducerea st─ârii de sa┼úietate ┼či reducerea riscului de diabet sau boli cardiovasculare. Mai mult, ajut─â la ├«ndep─ârtarea balon─ârii ┼či crampelor abdominale.

Bananele mai au ┼či alte beneficii precum: ajut─â la remedierea problemelor legate de insomnie ┼či stress, lupt─â ├«mpotriva hipertensiunii arteriale, favorizeaz─â tratamentul ulcerului gastric, au capacitate de a ├«mpiedica formarea bacteriilor care pot cauza apari┼úia ulcerului. Banana stimuleaz─â produc┼úia de hemoglobine ├«n s├ónge, fiind excelente pentru persoanele care sufer─â de anemie, dar ┼či ├«n perioada de sarcin─â, fiind totodat─â bogat─â ├«n acid folic.

Nuanţa lor contează

Culoarea verde ├«nchis a bananelor indic─â faptul c─â au fost culese din arbore, iar verdele deschis indic─â faptul c─â au fost ├«nc─ârcate pe vapor. Pentru iubitorii de banane verzi, ace┼čtia ar trebui s─â le aleag─â pe cele de culoare verde ├«nchis.

Dac─â banana este galben─â ┼či are pete verzi, ├«nseamn─â c─â nu este foarte coapt─â, deci nici foarte dulce. Banana ├«ng─âlbenit─â complet sugereaz─â c─â este mai digerabil─â datorit─â faptului c─â amidonul din ea se transform─â ├«n zah─âr ┼či este u┼čor de asimilat pentru organism. C├ónd banana este foarte coapt─â, trebuie consumat─â relativ repede. Se pare c─â bananele foarte coapte con┼úin o substan┼ú─â, TNF, care are o ac┼úiune foarte activ─â asupra tumorilor, le atac─â ┼či le ucide.

Bine de ┼čtiut este faptul c─â marile corpora┼úii cresc banane ├«n condi┼úii nu prea umane, fiind stropite cu pesticide ┼či alte substan┼úe toxice. A┼čadar, bananele din super marketuri nu sunt cea mai bun─â op┼úiune, c─âuta┼úi neap─ârat un produc─âtor autohton de banane.

Indicate contra durerilor stomacale ┼či a anemiei

Bogate ├«n fier, bananele stimuleaz─â producerea de hemoglobine din s├ónge, ajut├ónd astfel ├«n cazurile de anemie. Acest fruct tropical este foarte bogat ├«n potasiu, dar cu un con┼úinut sc─âzut de sare. Este perfect pentru cei ce au probleme cu presiunea arterial─â. Cercet─âtorii afirm─â c─â bananele reduc riscul de cre┼čtere a presiunii arteriale ┼či infarct.

Sunt folosite ├«n dietele pentru reglarea tranzitului intestinal deoarece au o textur─â fin─â ┼či moale. Banane este ┼či singurul fruct care poate fi m├óncat crud f─âr─â a face r─âu celor care sufer─â de ulcer. Mai mult, scade aciditatea ┼či reduce irita┼úiile, c─âptu┼čind pere┼úii stomacului.

Bananele sunt ideale ├«mpotriva mahmurelii, mai ales dac─â sunt m├óncate ├«n amestec cu lapte ┼či miere. Calmeaz─â stomacul ┼či, cu ajutorul mierii, refac nivelul de zah─âr din s├ónge, ├«n timp ce laptele hidrateaz─â.